تاریخ انتشار: ﺳﻪشنبه 24 آبان 1401
روز جهانی خون بندناف
گرامیداشت

  روز جهانی خون بندناف

سه‌شنبه 15 نوامبر، به منظور افزایش آگاهی در مورد سلول‌های بنیادی نجات‌دهنده بالقوه موجود در خون بندناف به نام روز جهانی خون بندناف شناخته می‌شود.
امتیاز: Article Rating

به گزارش پایگاه اطلاع رسای بنیان، محققان و پزشکان سراسر دنیا هر سال روز 15 نوامبر را به روز افزایش اطلاع رسانی در مورد فواید خون بندناف اختصاص می‌دهند و در این روز به اشتراک یافته‌ها و پیشرفت‌های مرتبط با این منبع غنی از سلول‌های خونساز می‌پردازند.

خون بندناف چیست؟

خون بندناف منبع غنی از سلول‌های بنیادی خونساز است و کاربردهای پزشکی این سلول‌ها با سرعت زیادی در حال گسترش است. در حال حاضر، این سلول‌ها را می‌توان برای درمان تقریباً 85 بیماری، از جمله اختلالات خونی مانند سلول داسی شکل و تالاسمی، بیماری‌های عصبی مانند فلج مغزی و سرطان‌های خونی مانند لوسمی مورد استفاده قرار داد. اولین پیوند موفقیت آمیز خون بند ناف در سال 1988 انجام شد وتا به امروز 50000 پیوند سلول‌های بنیادی خونساز در سراسر جهان انجام شده است.

شکی نیست که درمان با سلول‌های بنیادی نقشی حیاتی در آینده پزشکی و به طور خاص پزشکی بازساختی ایفا می‌کند، زیرا کاربردهای بالینی بهتر و بیشتری پیدا می‌شود. ذخیره کردن خون بندناف کودک امکان دسترسی به مزایای این منبع پزشکی شگفت‌انگیز را در آینده می‌دهد. توانایی قابل توجه این سلول‌ها در تحریک بازسازی سلول‌های دیگر (و تبدیل به انواع خاصی از سلول‌ها) به دانشمندان کمک می‌کند تا بافت‌ها و حتی اندام‌ها را به گونه‌ای بازسازی کنند که می‌تواند درمان بیماری‌های مختلف مانند دیابت، ام اس و بیماری‌های قلب را متحول کند.

فرآیند جمع آوری سلول‌های بنیادی خون بندناف سریع، بدون درد و غیر تهاجمی است و می‌تواند روزی جان او را نجات دهد. با توجه به بسیاری از مطالعات تحقیقاتی نوظهور در مورد استفاده احتمالی از سلول‌های بنیادی خون بندناف (و بافت بند ناف)، آینده درمان‌های سلول‌های بنیادی بسیار روشن است، به همین دلیل است که والدین بیشتر و بیشتر تصمیم می‌گیرند سلول‌های بنیادی خون بندناف نوزاد خود را در هنگام تولد ذخیره کنند.

سلول های هوشمند و روز جهانی خون بندناف

برای جشن گرفتن روز جهانی خون بندناف، می‌خواهیم باورها و دستاوردهای سلول‌های بنیادی هوشمند را در طول سال‌ها با والدینی که در نظر دارند از این فرصت یک بار در زندگی برای جمع‌آوری سلول‌های بنیادی بندناف نوزادشان استفاده کنند، به اشتراک بگذاریم. ما در اینجا با سلول‌های بنیادی، بانکی را تشکیل داده که از نظر کیفیت، ارتباطات و تجربه در نوع خود بی‌نظیر است.

ما به ارتباطات اعتقاد داریم

ارائه اطلاعات قابل اعتماد به افراد مختلفی از جمله والدین آینده و متخصصان مراقبت‌های بهداشتی در ایران و خارج از کشور از اولویت‌های ماست. ما می‌خواهیم به خانواده‌ها خدماتی بر اساس نیازهای خاص آن‌ها ارائه دهیم، خواه پاسخی به یک پرسش ساده باشد یا اطلاعات علمی پیچیده مربوط به درمان با سلول‌های بنیادی. مشتریان و متخصصان مراقبت‌های بهداشتی به طور یکسان می‌توانند در مورد اینکه سلول‌های بنیادی موجود در خون بندناف چه چه کاربردی داشته، نحوه عملکرد این فرآیند، درمان با سلول‌های بنیادی و موارد دیگر به وبسایت مرکز بن یاخته‌های رویان مراجعه کرده و اطلاعات را به صورت رایگان دریافت کنند.

کیفیت در مرکز توجه ما قرار دارد

ما نسبت به مشتریانمان متعهد هستیم و هرگز فراموش نمی‌کنیم که سلول‌های بنیادی که آن‌ها به ما سپرده‌اند ممکن است در آینده به صورت بالینی مورد استفاده قرار گیرند، بنابراین بسیار حیاتی است که برای ارائه خدماتی نمونه تلاش کنیم. بن یاخته‌های رویان دارای یک تیم آزمایشگاهی واجد شرایط است که همگی دارای مدارک مرتبط با زیست پزشکی هستند. مسئول فنی، مدیر علمی و تیم اختصاصی مرکز اطمینان حاصل می‌کنند که جنبه‌های علمی و نظارتی فرآیندها به طور مداوم با استانداردهای بالا مطابقت داشته باشد.

در اینجا از تکنیک‌ها و فناوری‌های معتبر جهانی در مرکز پردازش و ذخیره خون و بافت بندناف استفاده می‌شود. هر کاری که در اینجا صورت می‌گیرد با تضمین کیفیت، یکپارچگی و شفافیت بالا می‌باشد.

تجربه و ایجاد اعتماد

بن یاخته‌های رویان اولین و تنها بانک خصوصی خون بندناف در ایران است. این مرکز اولین نمونه خود را در 1384 جمع آوری و تا به امروز، خون بندناف را برای بیش از 170000خانواده فریز کرده است. شبکه کشوری گسترده در سراسر ایران امکان جمع آوری را برای همه متقاضیان دریافت خدمات فراهم نموده است.

سلول‌های فریز شده جهت پیوند برای تعدادی از بیماری‌های مختلف با موفقیت استفاده شده است. بن یاخته‌های رویان مفتخر است که به عنوان یک شرکت در این مهم فعالیت کرده و ارائه کننده خدمات در حال رشد است زیرا درمان سلول‌های بنیادی نه تنها در پزشکی مدرن، بلکه نویدبخش درمان‌های پیشرفته در آینده نیز است.

فیلسوف یونانی هراکلیتوس اظهار داشت: «تنها چیزی که ثابت است تغییر است» و این قطعاً در زمینه بانکداری و درمان سلول‌های بنیادی صادق است، 
اگر می‌خواهید درباره نحوه نگهداری سلول‌های بنیادی نوزادتان اطلاعات بیشتری کسب کنید، به https://www.rsct.ir/  مراجعه کنید.

پایان مطلب./

 

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه