تاریخ انتشار: دوشنبه 05 دی 1401
تناقض در نقش ایمنوگلوبولین A در آلرژی غذایی

  تناقض در نقش ایمنوگلوبولین A در آلرژی غذایی

وجود ایمونوگلوبولین A، در غشاهای مخاطی دستگاه گوارش، از ایجاد حساسیت به بادام زمینی یا تخم مرغ در سنین بالاتر جلوگیری نمی‌کند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش پایگاه اطللاع رسانی بنیان، بر اساس مطالعات اخیر، وجود آنتی‌بادی‌های IgA مخصوص غذا در روده، از ایجاد آلرژی به بادام‌زمینی یا تخم مرغ در کودکان جلوگیری نمی‌کند. دانشمندان نمونه‌های مدفوع بیش از 500 نوزاد را در سراسر کشور بررسی کردند و دریافتند که وجود ایمونوگلوبولین A، رایج‌ترین آنتی‌بادی موجود در غشاهای مخاطی دستگاه گوارش، از ایجاد حساسیت به بادام زمینی یا تخم مرغ در سنین بالاتر جلوگیری نمی‌کند. این کشف نقش ایمونوگلوبولین A یا IgA را زیر سوال می‌برد، زیرا قبلا تصور می‌شد یک عامل محافظتی در برابر ایجاد آلرژی‌های غذایی است.

به گفته محققان بیمارستان کودکان Ann & Robert H. Lurie در شیکاگو، بادام زمینی و تخم مرغ دو آلرژن رایج برای نوزادان هستند و از هر 13 کودک در ایالات متحده یک نفر را تحت تاثیر قرار می‌دهد.آنها می‌گویند، تحقیقات قبلی نشان داده بود که IgA می‌تواند به سموم و باکتری‌های بدن متصل شود و آن‌ها را خنثی کند، همچنین شواهد غیرقطعی وجود داشت که IgA می‌تواند همین کار را برای آلرژن های غذایی انجام دهد. بنا به گفته سرپرست این تیم تحقیقاتی این پرسش مطرح بود که آیا وجود IgA در برابر مصرف بادام زمینی به ما می‌گوید که فرد نسبت به بادام زمینی تحمل دارد یا خیر. آنها دریافتند که واقعاً هیچ تفاوتی بین بچه‌هایی که به بادام‌زمینی آلرژی داشتند و بچه‌هایی که این حساسیت را نداشتند، وجود نداشت، و این در مورد حساسیت به تخم‌مرغ نیز صادق است. این یافته‌ها در حالی است که میزان آلرژی در کودکان همچنان در حال افزایش است.طبق داده‌های مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها، تعداد کودکان مبتلا به آلرژی در 20 سال گذشته بیش از دو برابر شده است.

محققان عنوان کردند که جهت‌گیری‌های آتی برای تحقیقات بر درک نقش IgA در افرادی که تحت ایمونوتراپی قرار گرفته‌اند و نسبت به آلرژن‌های غذایی تحمل کرده‌اند، متمرکز خواهد بود.

پایان مطلب./

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه