تاریخ انتشار: دوشنبه 18 شهریور 1392
محقق برتر فرانسه: ژن های دخیل در ناباروری مردان را شناسایی کردیم

  محقق برتر فرانسه: ژن های دخیل در ناباروری مردان را شناسایی کردیم

محقق برتر فرانسه در زمینه ژنتیک تولید مثل گفت: ما مطمئن هستیم که بهترین راه برای درمان ناباروری درک بهتر از مکانیسم ملکولی هر بیمار است. برای همین امر شناسایی ژن های عامل در ناباروری هر شخص بسیار مهم است.
امتیاز: Article Rating
پروفسور پيير اف. رای (Pieere F Ray ) از كشور فرانسه ، برنده مشترك گروه ژنتيك و ناباروري مردان در گفتگو با بنیان از حضور در کنگره بین المللی رویان ابراز خوشحالی کرد و گفت: ژنهای زیادی در ناباروری دخیل هستند که با تحقیقات روی گروه هایی در آفریقای شمالی به نتایج خوبی رسیده ایم.
پروفسور Pieere F Ray با بیان اینکه تیم ما توانست دو نوع جهش غیرنرمال به نام  globozoospermia و macrozoospermia را که سبب ناباروری در مردان می شود را کشف کنند گفت: ما نشان دادیم که جهش  AURKC  عامل بروز macrozoospermia است و حذف هموزیگوت از  DPY19L2 در 70 درصد موارد عامل بروز globozoospermia است.
وی افزود: ما در پی یافتن روش های تحقیقاتی و درمان جدیدی در این زمینه  هستیم.این کنگره برای من  کنگره جدیدی بود و می خواستم با مقالات بیشتری آشنا شوم.
پروفسور پییر رشته فعالیت و زمینه تحقیقاتی خود را  ناباروری مردان اعلام کرد و افزود: فعالیتی که ما انجام دادیم آزمایش بر روی ناباروری  مردان بود.در این فرآیند ما 3 ژن را پیدا کردیم که در ناباروری مردان موثر بوده و در حال  مطالعه بر روی این ژن ها هستیم. همینطور 3ژن دیگر را پیدا کردیم که در باروری مردان کمک می کند.
وی افزود: به نظر من سطح کارهای تحقیقاتی رویان بسیار بالا است. رویان در زمینه باروری و ناباروری و سلول های بنیادی دستاوردهای زیادی داشته است. در حال حاضر رویان به عنوان بهترین مرکز در خاورمیانه و جهان شناخته شده و منتظر هستم خبرهای بهتری را از این مرکز تحقیقاتی بشنوم.
این محقق فرانسوی در پاسخ به این سوال که با توجه به اینکه در دنیا مراکز تحقیقاتی زیادی است و کنگره های بسیاری برگزار می شود،دلیل انتخاب شرکت در کنگره رویان چه بوده است پاسخ داد:  بنده مقاله خود را برای ارائه در کنگره به دبیرخانه کنگره بین المللی ارسال کردم و به دلیل شباهت فعالیت های تحقیقاتی ما با رویان و درجه اعتبار تحقیقات انجام شده برنده جایزه شدم.
 
 
پایان مطلب/
 

 

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه