تاریخ انتشار: دوشنبه 18 شهریور 1392
بيماري سرطان سينه در كشور با موفقيت درمان مي شود
فوق تخصص جراحي سينه :

  بيماري سرطان سينه در كشور با موفقيت درمان مي شود

فوق تخصص جراحي سينه گفت: درمان سرطان سينه در ۱۵ تا ۲۰ سال اخير با موفقيت در كشورانجام شده است و روشهاي مقابله با انواع اين سرطان توسط پزشكان ايراني به كاربرده مي شود .
امتیاز: Article Rating
به گزارش بنیان دكتر احمد كاوياني افزود :اين نويد را به تمامي بيماران مي دهم كه درمان سرطان سينه در كشور به گونه اي موفقيت آميز است كه بيمار در هر مرحله اي از روند اين بيماري به پزشك مراجعه كند اميد به درمان و كنترل بيماري وجود دارد . 
وي خاطرنشان كرد كه ۷۵ درصد سرطان سينه در دو سال اول بيماري عود مي كند و اگر اين زمان سپري شود روند درمان با موفقيت سپري شده است . 
كاوياني افزود : در حال حاضر سالانه ۷ تا ۹ هزار زن ايراني به سرطان سينه مبتلا مي شوند و اطلاع رساني از سرطان سينه بهترين كمكي است كه مي توان در زمينه پيشگيري از اين بيماري و حفظ سلامت زنان در كشور انجام داد . 
وي ادامه داد: سرطان سينه در مراحل اوليه هيچ علايمي ندارد و از اين رو در اغلب موارد هنگامي كه بيماران به پزشك مراجعه مي كنند ،اين بيماري در مراحل ۳ و ۴ قرار دارد . 
كاوياني خاطرنشان كرد : ايران به لحاظ ميزان شيوع سرطان سينه جزو كشورهايي با شيوع متوسط است ولي بايد گفت سن ابتلا به سرطان سينه در كشور كاهش يافته است و در برخي از موارد مشاهده شده است كه زنان جوان نيز دچار اين بيماري شده اند . 
وي در مورد غربالگري سرطان سينه در كشور گفت : اين طرح بسيار بزرگي است كه اميد مي رود در آينده نزديك در سراسر كشور غربالگري سرطان سينه به طور جدي دنبال شود . 
به گزارش ایرنا، فوق تخصص جراحي سينه اظهار داشت : عواملي همچون شهرنشيني، كم تحركي، كاهش فعاليت‌هاي ورزشي و چاقي در ابتلاي زنان به سرطان سينه دخيل هستند. براي كنترل و درمان سرطان سينه دو مرحله در نظر گرفته مي شود نخست مرحله درمان بيماري و دوم ريشه كن كردن بيماري است كه معمولا بين ۵ تا ۱۰ سال زمان براي آن در نظر گرفته مي شود. 
به گفته وي زماني كه بيماري تا ۱۰ سال كنترل شده باشد درواقع بيماري ريشه كن شده است . 
فوق تخصص جراحي سينه گفت: در حال حاضر با استفاده از تست‌هاي سلولي و مولكولي ، تومورماركرها و بررسي هاي ژنتيكي مي توان افراد در معرض خطر بالاي ابتلاي به سرطان سينه را تشخيص داد . 
اين متخصص خاطرنشان كرد: در گذشته براي انجام تست ژنتيكي و بررسي جهش ژني نمونه بافت به خارج از كشور فرستاده مي شد كه در حال حاضر اين آزمايش در كشور انجام مي‌شود. 
پایان مطلب/
ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه