تاریخ انتشار: پنجشنبه 15 دی 1401
چگونه آواتارهای  سه‌بعدی تومور بیمار، انکولوژی دقیق نسل آتی را فعال می‌کنند.

  چگونه آواتارهای سه‌بعدی تومور بیمار، انکولوژی دقیق نسل آتی را فعال می‌کنند.

محققان از آواتارهای سه‌بعدی تومور بیمار برای هدایت تصمیمات درمانی سرطان استفاده کردند.
امتیاز: Article Rating

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بنیان، در هر زمان، اکثر بیماران سرطانی درمان‌هایی دریافت می‌کنند که در عین تحمل سمیت جسمی و مالی، سود قابل توجهی برای آن‌ها ندارد. یک مقاله که اخیراً منتشر شده است، که چشم انداز نسل بعدی پزشکی دقیق عملکردی را با توصیه به اقداماتی برای فعال کردن آواتارهای سه بعدی تومور بیمار (3D-PTAs) برای هدایت تصمیمات درمانی در کلینیک نشان می‌دهد. قدرت 3D-PTA  که شامل ارگانوئیدهای مشتق شده از بیمار بوده، نمایانگر چاپ زیستی سه بعدی و مدل‌های میکرومقیاس هست، که در آن‌ها نهفته است. با این حال، برای تحقق کامل این هدف و به حداکثر رساندن دقت بالینی، مراحل بسیاری برای استانداردسازی روش‌ها و معیارها، طراحی آزمایش‌های بالینی، و ترکیب داده‌های کامل بیمار برای بهترین نتیجه ممکن در مراقبت شخصی مورد نیاز است.

استفاده از چنین ابزارها و منابعی می‌تواند شامل انواع زیادی از مواد، روش‌ها و مدیریت داده‌ها باشد، با این حال، و برای اطمینان از صحت و یکپارچگی هر تصمیم گیری بالینی، تلاش‌های عمده‌ای برای تجمیع، استانداردسازی و اعتبار سنجی مورد نیاز است. 
نویسندگان تأکید می‌کنند که علاوه بر یکسان‌سازی و استاندارد کردن پروتکل‌ها بر روی تعداد گسترده‌ای از امکانات تحقیقاتی، باید با استفاده از لاین‌های نرم‌افزار معتبر، کمی‌سازی انجام شود، و اطلاعات باید در میان همه گروه‌های پژوهشی درگیر، کدگذاری و به اشتراک گذاشته شود. آن‌ها همچنین توصیه می‌کنند که نمایه‌های بالینی گسترده‌تر و گسترده‌تری برای بیمار جمع‌آوری شود، که تمام جنبه‌های تاریخچه بیمار، از جمله اطلاعات پزشکی و اطلاعات جمعیت‌شناختی را در بر گیرد. اینها عوامل مهمی در نتیجه بیمار هستند. برای دستیابی به استانداردسازی در این زمینه، زیرساخت‌های نظارتی ارائه شده توسط مؤسسه ملی بهداشت و سایر مؤسسات و مجلات نیز باید گنجانده شود تا امکان اشتراک گذاری و دسترسی قابل اعتماد جهانی داده‌ها فراهم شود.
کارآزمایی‌های بالینی نیز بخش عمده‌ای از تلاش‌های 3D-PTA هستند، و تا به امروز، مطالعاتی برای بررسی جریان کار کارآزمایی بالینی و زمان‌های چرخش با استفاده از 3D-PTA  انجام شده است. نویسندگان طرح‌های کارآزمایی بالینی نوآورانه‌ای را توصیه می‌کنند که می‌تواند به انتخاب بیماران برای کارآزمایی‌های خاص یا درمان‌های سفارشی کمک کند، به‌ویژه زمانی که با اطلاعات بالینی و جمعیت‌شناختی بیمار همراه باشد.
ادغام داده‌ها، کنسرسیوم‌ها و بانک‌های زیستی موجود 3D-PTA با نمایه‌های omics می‌تواند پزشکی را به سطح جدیدی برساند و وسایل پیشرفته‌تری را برای انتخاب بهینه در میان داروهای درمانی تایید شده و همچنین داروهای غیرشیمی‌درمانی تحقیقاتی، فراهم کند. همچنین می‌تواند راه‌حل‌هایی را برای بیمارانی که مقاومت دارویی را تجربه می‌کنند ارائه کند و فرصت‌ها را برای استفاده مجدد از دارو افزایش دهد.
پایان مطلب/

 

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه