تاریخ انتشار: دوشنبه 18 شهریور 1392
21 دی ماه به عنوان روز ملی "اهداکنندگان خون نادر" معرفی شد

  21 دی ماه به عنوان روز ملی "اهداکنندگان خون نادر" معرفی شد

رییس سازمان انتقال خون ایران 21 دی ماه را روز ملی «اهداکنندگان خون نادر» معرفی کرد و گفت: این روز به مناسبت شناسایی و تامین خون کودکی با گروه خونی بمبئی در سال 90 تحت این عنوان نامگذاری شده است.
امتیاز: Article Rating
به گزارش بنیان به نقل از ایسنا، دکتر غلامرضا توگه در مراسم معرفی روز ملی خون‌های نادر که در سازمان انتقال خون برگزار شد، با بیان اینکه سازمان انتقال خون امسال وارد چهلمین سال فعالیتش شده است، عنوان کرد: در طول این سال‌ها توانسته‌ایم با اتکا به فرهنگ ایرانی اسلامی، سازمان را از نظر شاخص‌ها و معیارهای انتقال خون در جهان ارتقا دهیم.
 
وی ادامه داد: ایران طبق آمارهای سازمان بهداشت جهانی مقام اول را در شاخص‌های انتقال خون در منطقه «امرو» کسب کرده است.
 
توگه با بیان اینکه ایران از سال 1989 به عضویت انجمن بین‌المللی خون‌های نادر درآمده است، عنوان کرد: ورود به برنامه ملی خون‌های نادر نیز باعث شد بتوانیم با روش‌های صحیح شناسایی، نگهداری و استفاده از خون‌های نادر آشنایی پیدا کرده، در این امر توانمند شویم و بر اساس استانداردهای جهانی حرکت کنیم.
 
وی به بخش دیگری از فعالیت‌های سازمان انتقال خون از جمله جمع‌آوری پلاسمای خون و ارسال آن به شرکت‌های خارجی برای استحصال دارو اشاره کرد و گفت: این امر باعث شده است همه فعالیت‌های ما بر اساس متدهای جهانی پیش برود. ارسال چندین هزار لیتر پلاسما طی این چند سال از سوی سازمان انتقال خون برای استحصال دارو با کمترین اشکال و خطا مواجه بوده است و شرکت‌های معتبر را برای دریافت پلاسما از ایران به رقابت وا داشته است.
 
رییس سازمان انتقال خون ایران ضمن تاکید بر اینکه انتقال خون در خصوص فعالیت‌ها و ارتقای شاخص‌های خود نمره 20 می‌گیرد، عنوان کرد: مردم از سرمایه‌های اصلی سازمان انتقال خون هستند که با ایثارگری خون خود را برای نیازمندان اهدا می‌کنند.
 
توگه با بیان اینکه باید برای رشد و ارتقای صنعت پلاسما از دستگاه‌ها و تجهیزات استاندارد استفاده می‌کردیم، عنوان کرد: با این حال منابع مالی و کمبود اعتبارات می‌توانست کلیه فعالیت‌های سازمان را تحت تاثیر قرار دهد، زیرا امسال با کاهش 50 درصدی اعتبارات روبرو شده‌ایم.
 
رییس سازمان انتقال خون ایران ادامه داد: با این حال توانستیم نیاز مراکز درمانی را به خون و فرآورده‌های آن تامین کنیم و علی‌رغم اینکه طی 1.5 سال گذشته با بلایای طبیعی بسیاری از جمله زلزله ورزقان و بوشهر مواجه شدیم، در تامین خون کوتاهی نکرده و خدمت‌گذار مردم بوده‌ایم.خون
 
پایان مطلب/
ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه