تاریخ انتشار: چهارشنبه 14 دی 1401
دلیل نادیده گرفتن واکسیناسیون HPV  در بهبودیافتگان سرطان

  دلیل نادیده گرفتن واکسیناسیون HPV در بهبودیافتگان سرطان

محققان طی مطالعاتی دلیل عدم تمایل بهبودیافتگان سرطان به واکسیناسیون HPV را مورد بررسی قرار دادند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بنیان، اگرچه بهبودیافتگان جوان سرطان با خطر بالایی برای ابتلای بعدی به سرطان دهانه رحم، اوروفارنکس و چندین سرطان مرتبط با ویروس پاپیلومای انسانی (HPV) روبرو هستند، نرخ واکسیناسیون HPV در این گروه همچنان پایین است. طبق مطالعه‌ای که توسط Wiley آنلاین در Cancer منتشر شده است، این در درجه اول به دلیل نگرانی‌های مرتبط با واکسن است.

به این منظور مطالعه‌ای برای درک اینکه چرا بازماندگان جوان سرطان اغلب از واکسیناسیون HPV انصراف می‌‌دهند صورت پذیرفت. بروک کرون، دکتری، MPH، RN، CPON، محقق در موسسه سرطان Winship از دانشگاه اموری و مرکز سرطان و اختلالات خونی Aflac مراقبت‌های بهداشتی کودکان آتلانتا و دانشگاه اموری، و استادیار گروه اطفال در دانشکده پزشکی دانشگاه اموری، و همکارانش داده‌های یک کارآزمایی بالینی آزاد را تجزیه و تحلیل کردند. واکسن HPV در بین بازماندگان سرطانی که 9 تا 26 سال و 1 تا 5 سال از اتمام درمان سرطان خود داشتند انجام شد. از بازماندگان (یا والدین آنها) که از شرکت در کارآزمایی امتناع کردند، دلایل رد کردن آنها پرسیده شد. از میان 301 بازمانده‌ای که شرکت در کارآزمایی بالینی را رد کردند، 215 نفر (71.4%) به دلایل مرتبط با واکسن HPV این کار را انجام دادند. در مقایسه با مردان، زنان بیشتر به دلایل مربوط به باورهای بهداشتی و فرایندهای تصمیم گیری خانواده امتناع می‌کردند. بازماندگانی که در طول سال‌های آخر کارآزمایی در مورد مشارکت نزدیک‌شده بودند، به احتمال زیاد به دلیل نگرانی‌های ایمنی از شرکت خودداری می‌کردند.برخی از بهبودیافتگان نیز مسائلی را بیان کردند که مربوط به بقای سرطان است، از جمله مشغله با شرایط بهداشتی مرتبط با درمان قبلی سرطان خود، نگرانی‌هایی مثل اینکه که قبلاً تحمل زیادی را پشت سر گذاشته‌اند و از مداخلات پزشکی بیشتر خودداری می‌کنند.

یافته‌های این مطالعه ممکن است به ارائه‌دهندگان مراقبت‌های بهداشتی هم انکولوژیست‌ها و هم پزشکان مراقبت‌های اولیه کمک کند تا به بسیاری از نگرانی‌هایی که بیماران و خانواده‌هایشان در مورد واکسیناسیون HPV دارند رسیدگی کنند. دکتر Cherven سرپرست این تیم تحقیقاتی افزود: واکسن HPV یک ابزار مهم برای پیشگیری از سرطان، به ویژه برای جمعیت آسیب پذیر بازماندگان سرطان است. با گنجاندن پیام‌هایی که به نگرانی‌های رایج توجه می‌کنند، ارائه‌دهندگان مراقبت‌های بهداشتی ممکن است در هنگام توصیه واکسن HPV به بهبودیافتگان در عمل خود احساس آمادگی و اعتماد به نفس بیشتری داشته باشند.

پایان مطلب./

 

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه