تاریخ انتشار: ﺳﻪشنبه 19 شهریور 1392
امیدواری در استفاده از روش درمانی جدید دیستروفی عضلانی

  امیدواری در استفاده از روش درمانی جدید دیستروفی عضلانی

داروی خوراکی VBP15 التهاب ناشی از دیستروفی عضلانی دوشن را با مهار عامل رونویسی NF-ᴋB کاهش می دهد و با توجه به عوارض جانبی کمتر از گلوکوکورتیکوئیدها می توان از آن حتی در مراحل اولیه بیماری استفاده کرد.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress،  مطالعه کلینیکی صورت گرفته به وسیله محققین آمریکایی نشان داده است که استفاده از یک داروی خوراکی امیدهایی را برای درمان دیستروفی عضلانی ایجاد کرده است. نتایج منتشر شده نشان می دهد که VBP15 التهاب را در موش هایی با  علایمی شبیه دیستروفی عضلانی دوشن کاهش می دهد. محققین دریافته اند که دارو عضلات را محافظت کرده  و آن ها را قوی­تر می­ کند بدون این که فرد از عوارض جانبی مربوط به درمان های رایج با استفاده از گلوکوکورتیکوئیدهایی مانندprednisone  رنج ببرد.

دیستروفی عضلانی دوشن منجر به از بین رفتن شدید عضلات می شود و تقریبا 180000 نفر در سراسر دنیا به آن مبتلا هستند که اغلب آن­ها را کودکان تشکیل می دهند. درمان با روش های درمانی استاندارد رایج مانند استفاده از گلوکوکورتیکوئیدها، می تواند به صورت کوتاه مدت استفاده شود که در همین مدت کم هم عوارض جانبی شدیدی مانند شکننده شدن استخوان ها و سرکوب سیستم ایمنی و مهار تولید هورمون رشد را درپی خواهد داشت.

هم چنین محققین مشاهده کردند که VBP15 فاکتور رونویسی NF-B را مهار می کند که یک مولکول پیام رسان کلیدی در سلول ها است که در اغلب انواع سلول های جانوری نقش مهمی را در التهاب و آسیب بافتی ایفا می کند.

نویسندگان این مقاله پیش از این دریافته بودند که NF-B ، سال ها پیش از شروع علایم دیستروفی عضلانی در عضله دچار کمبود دیستروفین فعال است که پیشنهاد می کند که درمان بسیار زود هنگام دیستروفی عضلانی دوشن با VBP15 ممکن است برخی نشانه های بالینی را مهار کند و یا  به تاخیر بیاندازد.

به خوبی مشخص شده است که یکپارچگی غشاء و ترمیم دو عامل حیاتی در بیماری های عضلانی ، مجاری تنفسی، قلبی عروقی وتحلیل برنده سیستم عصبی هستند. ویژگی های شیمیایی VBP15آن را به عنوان گزینه ای برای درمان بیماری های دیگر نیز مطرح می کند. با وجود تمام مطالب گفته شده، محققین عقیده دارند که VBP15 برای موثرتر بودن در مطالعات بالینی به بررسی های مناسب تر و بیشتری نیاز دارد.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه