تاریخ انتشار: ﺳﻪشنبه 02 اسفند 1401
تاییدیه FDA برای دو داروی ترکیبی در درمان آسم

  تاییدیه FDA برای دو داروی ترکیبی در درمان آسم

سازمان غذا و دارو FDA، ترکیب آلبوترول (آگونیست بتا-2 آدرنرژیک) و بودزونید (یک کورتیکواستروئید) را برای درمان یا پیشگیری از انقباض برونش و کاهش خطر حملات آسم پیشنهاد داده است.
امتیاز: Article Rating

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بنیان، پس از تایید سازمان غذا و داروی FDA بزرگسالان مبتلا به آسم اکنون یک داروی نجات جدید برای مراجعه به آن دارند. این دارو اولین مورد تایید شده برای ترکیب آلبوترول (آگونیست بتا-2 آدرنرژیک) و بودزونید (یک کورتیکواستروئید) است و برای درمان یا پیشگیری از انقباض برونش (مسیرهای تنفسی باریک) و کاهش خطر حملات آسم در بیماران مبتلا به آسم 18 ساله و بالاتر استفاده شده است. این دارو همچنین اولین داروی تایید شده بوده که حاوی کورتیکواستروئید استنشاقی است و بعنوان تسکین دهنده به جای کنترل کننده علائم آسم تایید شده است.

آسم 24 میلیون آمریکایی را تحت تاثیر قرار می‌دهد، با علائمی که در افراد مختلف متفاوت است و می‌تواند در طول زمان تغییر کند. یک بیماری طولانی مدت، باعث می‌شود راه‌های هوایی ملتهب و باریک شوند. فردی که دچار حمله آسم می‌شود ممکن است سرفه، خس خس سینه، احساس سفتی قفسه سینه و تنگی نفس داشته باشد. قبل از تایید، سازمان FDA اثربخشی دارو را در کاهش حملات شدید آسم در یک مطالعه تصادفی، دوسوکور و کنترل شده با بیمارانی که آسم متوسط تا شدید داشتند، ارزیابی کرد. بیماران شرکت‌کننده در این مطالعه به‌طور تصادفی از Airsupra یا فقط آلبوترول به تنهایی استفاده کردند. بیماران حداقل 24 هفته تحت درمان قرار گرفتند. محققان زمانی را بررسی کردند که بیمار اولین حمله شدید آسم را که به کورتیکواستروئیدهای سیستمیک برای حداقل سه روز نیاز داشت یا مراجعه به اتاق اورژانس که منجر به مصرف استروئیدها یا بستری شدن در بیمارستان برای حداقل 24 ساعت شد را بررسی کردند. بیماران بزرگسال تحت درمان با Airsupra در مقایسه با افرادی که فقط از آلبوترول استفاده می کردند، 28 درصد کاهش خطر حمله شدید آسم داشتند. Airsupra از طریق دو استنشاق خوراکی مصرف می‌شود.

طبق گفته FDA، بیماران نباید بیش از شش دوز، در مجموع 12 استنشاق، در یک دوره 24 ساعته استفاده کنند. کسانی که دارای اختلالات قلبی عروقی، اختلالات تشنجی، پرکاری تیروئید، دیابت و عوارض کتواسیدوز هستند باید با احتیاط از دارو استفاده کنند. FDA توصیه می‌کند که بیماران در صورت حساسیت بیش از حد به مواد تشکیل دهنده، نباید از Airsupra استفاده کنند. شایع ترین عوارض جانبی برای کسانی که Airsupra مصرف می کردند، سردرد، عفونت قارچی دهان، سرفه و مشکل در صحبت کردن است.

پایان مطلب./

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه