تاریخ انتشار: چهارشنبه 20 شهریور 1392
ویروس درمانی انواع خاصی از سرطان های مربوط به کودکان

  ویروس درمانی انواع خاصی از سرطان های مربوط به کودکان

دانشمندان با تغییر در ویروس ها وتزریق آنها به درون تومورهای سرطانی و فعال کردن انتخابی سیستم ایمنی درون تومور موفق به از بین بردن تومور شدند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از sciencedailyدانشمندان و محققان در پی یافتن راهی می باشند که از ویروس هایی که در اطراف کودکان ما هستند جهت درمان انواع سرطان ها کمک بگیرند. به این روش نوین، ویروس درمانی گویند. این روش شامل تغییر در ویروس ها و تزریق آنها به درون تومورهای سرطانی می باشد که منجر به کوچک و ناپدید شدن تومور می گردد. سال ها تحقیق و مطالعه در این زمینه موجب یافتن شواهدی شد که این ویروس های انکولیتیک به عنوان عامل ضد سرطان عمل می کنند. انواعی از ویروس های herpes simplex virus (HSV)به طور رایج در این روش مورد استفاده قرار می گیرند.

با تزریق مستقیم ویروس به درون تومور سیستم ایمنی فعال می شود و سلول های سرطانی را مورد هجوم و تخریب قرار می دهد، درحالیکه سلول های سالم بدن باقی می مانند. با این روش عوامل  ویروسی  باعث ازبین رفتن  تومورها شده، اما اثری بر بافت های سالم اطراف تومور نمی گذارند. این بدین معنا است که این روش درمانی عوارض جانبی بسیار کمی دارد. ویروس درمانی تغییرات بسیاری درکودکان مبتلا به سرطان که تحت شیمی درمانی هستند، ایجاد کرده و ازعوارض جانبی شیمی درمانی مانند ازدست دادن مو، خستگی، کاهش یا افزایش وزن و تهوع جلوگیری می کند.

دکتر Cripe و تیم تحقیقاتیش از این روش درمانی در کودکان مبتلا به سرطان سارکوما و نوروبلاستوما استفاده کردند. ایشان به بررسی درمان سرطان با استفاده از ویروس ها به همراه داروهای ضد رگ های خونی تومور و به طور همزمان مهار انتخابی سیستم ایمنی درون سرطان پرداختند و این روش را به عنوان راه حلی مؤثرتر ادردرمان مستقیم تومورها مطرح کردند.

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه