تاریخ انتشار: چهارشنبه 20 شهریور 1392
محقق آمریکایی: کلسیم و اکتین در بالابردن قابلیت باروری موثر است

  محقق آمریکایی: کلسیم و اکتین در بالابردن قابلیت باروری موثر است

یک محقق آمریکایی گفت: مهمترین هدف ما از تحقیقات کنونی پیدا کردن جواب این سوال است که چه واکنشی سلول های اسپرم را از حالت بی پاسخی به حالت فعال تبدیل می کند.
امتیاز: Article Rating
دکتر ماریانو بوفون (Mariano Buffone)  برنده جایزه محقق برتر در چهاردهمین کنگره بین المللی رویان  در گفتگو با "بنیان"، در مورد نتایج به دست آمده از تحقیقات خود در زمینه  ارتباط بین ظرفیت پذیری و اگزوسیتوز آکروزوم اسپرم پستانداران گفت:ما بررسی هایی از گذرگاه حاکم از استقرار و تثبیت حالت ابتدایی آکروزم (acrosomal exocytosis )  داشتیم که در طول مراحل مختلف ظرفیت پذیری اسپرم افزایش می یابد.
وی گفت: ﺟﺮﻳـﺎﻧﻲ ﻛـﻪ ﺑﻮﺳـﻴﻠﻪ آن اﺳـــﭙﺮم ﺑــﺮاي ﺑـﺎروريﻳـﻚ ﺗﺨﻤـــﻚ آﻣــﺎده ﻣﻲﺷــﻮد،ﺑﻌﻨﻮان Capacitation (ﻇﺮﻓﻴﺖﭘﺬﻳﺮي) و ﻳﺎ ﻗـﺎﺑﻠﻴﺖﺑـﺎرور ﻧﻤـﻮدن ﻧـﺎﻣﻴﺪه ﻣﻲﺷــﻮد.
این محقق در مورد نتیجه گیری های خود توضیح داد: ما بر روی ظرفیت پذیری اسپرم و آکروزم تحقیق کردیم چون تا کنون عاملی که باعث قرار نگرفتن اسپرم تحت اگزوسیتوز آکروزوم در صورتی که به طور کامل ظرفیت نداشته باشد، شناخته نشده بود. ما روی یک مدل به طور آزمایشی تحقیق کردیم که چگونه اکتین( actin) به تثبیت عدم پایداری اسپرم طی ظرفیت پذیری برای اگزوسیتوز آکروزومی کمک می کند و چگونه کلیسم باعث تفکیک اسکلت سلولی پیرامون  اکروزوم  شده و بر ترکیب غشای خارجی آکروزوم و غشای پلاسمایی تاثیر می گذارد. 
وی افزود: فعالیتی که ما به طور کلی انجام می دهیم این است که در آزمایشگاه روی اسپرم ها مطالعه می کنیم.مطالعه ما سه مرحله دارد: پیش مطالعه، میان مطالعه و مطالعه نهایی و در این مطالعات اسپرم ها را برای باروری تقویت می کنیم .
این محقق برتر که در زمینه اسپرم بایالوژی فعالیت دارد با اشاره به آشنایی دیرینه ای  که با پژهشگاه رویان داشته است افزود: من برای اولین مرتبه در کنگره رویان شرکت کردم و امیدوارم آخرین مرتبه ای که در آن شرکت می کنم   نباشد.
بوفه در مورد مقالات ارائه شده در کنگره نیز گفت:سطح مقالاتی که در کنگره  ارائه شد بالا بود و باعث شگفت زدگی من شد.
پایان مطلب/
 
ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه