تاریخ انتشار: پنجشنبه 03 فروردین 1402
واکسن آزمایشی سرطان، راهی را برای یک حمله ایمونوتراپی ایجاد می‌کند

  واکسن آزمایشی سرطان، راهی را برای یک حمله ایمونوتراپی ایجاد می‌کند

مطالعه‌ی جدید نشان داد، سلول‌های سرطانی می‌توانند به سلول‌هایی تبدیل شوند که به سیستم ایمنی در راه‌اندازی حمله به عوامل بیماری کمک می‌کنند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بنیان، دانشمندان نوع جدیدی از واکسن سرطان را توسعه داده‌اند که نویدبخش از بین بردن سرطان خون در موش‌ها است. این تکنیک شامل برنامه ریزی مجدد سلول‌های سرطانی به سلول‌های ایمنی است تا بتوانند به سیستم ایمنی نحوه مقابله با بیماری را آموزش دهند. در یک مبارزه عادلانه، سیستم ایمنی ما هر بار سرطان را شکست می‌دهد. اما این بیماری کشنده منصفانه مبارزه نمی‌کند، در عوض از طیف وسیعی از ترفندهای پنهان برای فرار از تشخیص استفاده می‌کند. ایمنی درمانی یک درمان نوظهور است که شامل تقویت سیستم ایمنی برای مبارزه بهتر با سرطان است و نتایج اولیه بسیار امیدوارکننده‌ای دارد. یکی از رایج‌ترین اشکال ایمونوتراپی با حذف سلول‌های T از بدن بیمار، برنامه‌ریزی آن‌ها برای شناسایی آنتی‌ژن‌های سرطانی خاص و آزاد کردن آن‌ها در بدن برای شکار سرطان‌ها با آن آنتی‌ژن‌ها عمل می‌کند. مشکل این است که این کار نیاز به درجه ای از حدس و گمان در تشخیص اینکه کدام آنتی ژن برای هر بیمار مفیدتر خواهد بود، دارد. بنابراین برای مطالعه جدید، دانشمندان در مرکز پزشکی استنفورد راهی را برای آموزش دادن به سلول‌های T برای شناسایی طیف وسیع تری از آنتی ژن‌ها، با افزایش احتمال حمله موفقیت آمیز سیستم ایمنی بیمار به سرطان خود توسعه دادند. ترفند آن‌ها این است که سلول‌های سرطانی را به ماکروفاژها تبدیل کنند، که نوعی سلول ارائه دهنده آنتی ژن (APC) هستند که به سلول‌های T می‌آموزند که به دنبال چه چیزی باشند.
راوی ماجتی، نویسنده ارشد این مطالعه گفت: " ما فرض کردیم که شاید سلول‌های سرطانی که مجدداً به سلول‌های ماکروفاژ برنامه‌ریزی شده‌اند، می‌توانند سلول‌های T را تحریک کنند، زیرا این APC ها تمام آنتی‌ژن‌های سلول‌های سرطانی که از آن‌ها آمده‌اند را حمل می‌کنند." برای آزمایش این ایده، محققان سلول‌های لوسمی را در موش‌ها القا کردند تا به APCs تبدیل شوند و و به اندازه کافی مطمئن بودند که موش‌های گروه کنترل با موفقیت سرطان خود را از بین خواهند برد (که این اتفاق رخ داد). از آن بهتر اینکه، به نظر می‌رسید که استراتژی واکسن برای جلوگیری از عود بیماری در طولانی مدت کار کند. ماجتی گفت: " وقتی برای اولین بار داده‌هایی را دیدیم که نشان می‌داد موش‌هایی ‌که دارای سیستم ایمنی فعال بودند، پاکسازی لوسمی در آن‌ها رخ داده، از خوشحالی منفجر شدیم. ما نمی‌توانستیم باور کنیم که این پروژه به این خوبی کار کرده است. علاوه بر این، ما نشان دادیم که سیستم ایمنی آنچه را که این سلول‌ها به آن‌ها آموخته‌اند به خاطر می‌آورد. هنگامی که ما بیش از 100 روز پس از تلقیح اولیه تومور، سرطان را به این موش ها معرفی کردیم، آنها هنوز یک پاسخ ایمنی قوی داشتند که از آنها محافظت می‌کرد". سپس، این تیم این روش را بر روی موش‌هایی با سه نوع مختلف تومور جامد - فیبروسارکوما، سرطان سینه و سرطان استخوان آزمایش کردند. اگرچه این نتایج به اندازه سرطان خون موثر نبودند، اما هنوز اثرات مثبتی از خود نشان می‌دادند. و در نهایت، محققان با سلول‌های گرفته شده از بیماران انسانی آزمایش انجام دادند. به طور قطع، به نظر می‌رسد APC های مشتق شده از سلول‌های لوسمی انسانی در آموزش سلول‌های T از همان بیمار موفق هستند که به دنبال چه چیزی بگردند. این نشان می‌دهد که این روش در نهایت می تواند برای انسان ها به کار گرفته شود، اما هنوز باید کارهای بسیار بیشتری انجام شود.
ماجتی افزود: "ما نشان دادیم که سلول‌های تومور برنامه‌ریزی‌شده مجدد می‌توانند منجر به حمله با دوام و سیستمیک به سرطان در موش‌ها و پاسخ مشابهی با سلول‌های ایمنی بیمار انسانی شوند. در آینده ممکن است بتوانیم سلول‌های تومور را خارج کرده، آن‌ها را به APC تبدیل کرده و به عنوان واکسن درمانی سرطان به بیماران برگردانیم. در نهایت، ممکن است بتوانیم RNA را به بیماران تزریق کنیم و سلول‌های کافی برای فعال سازی سیستم ایمنی در برابر سرطان را بدون نیاز به خارج کردن سلول‌ها از بدن، تغییر دهیم. در این مرحله این یک داستان علمی تخیلی است، اما این مسیری است که ما علاقه مند به رفتن آن هستیم."
پایان مطلب./

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه