تاریخ انتشار: شنبه 12 فروردین 1402
درمان دیابت با تکنیک جدید

  درمان دیابت با تکنیک جدید

آیا زاپینگ روده می تواند از دیابت جلوگیری کند؟
امتیاز: Article Rating

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بنیان، دیابت یک بیماری مزمن است که در آن بدن انسولین تولید نمی‌کند یا به طور موثر از آن استفاده نمی‌کند. کمبود انسولین منجر به افزایش سطح گلوکز (قند) خون می‌شود که می‌تواند باعث بیماری قلبی و سکته مغزی، بیماری کلیوی، آسیب عصبی و سایر عوارض شدید شود. Keck Medicine از USC فاز 2 کارآزمایی بالینی را راه‌اندازی کرده است که اثربخشی یک روش آندوسکوپی غیرجراحی سرپایی جدید را در تثبیت سطح گلوکز خون برای بیماران بررسی می‌کند.
در حال حاضر، تنها درمان دیابت که با تغییر سبک زندگی کنترل نمی‌شود، داروهای خوراکی یا در مورد بیماری پیشرفته، تزریق انسولین است که هر دو ممکن است پرهزینه یا دارای عوارض جانبی باشند. اگر این درمان موثر ثابت شود، می‌تواند نیاز به دارو یا انسولین را برطرف کند یا به طور بالقوه از پیشرفت بیماری جلوگیری کند، بنابراین منجر به نارسایی اندام‌ها و سایر شرایط ناتوان‌کننده نمی‌شود. این روش نوآورانه برای بیماران قبل از نیاز به انسولین طراحی شده است و دوازدهه، اولین قسمت روده کوچک که با پانکراس برای تنظیم سطح انسولین و گلوکز خون کار می‌کند، هدف قرار می‌دهد. داده‌های اخیر نشان می‌دهد که دوازدهه نقش مهمی در تنظیم گلوکز دارد و در بیماران مبتلا به دیابت نوع 2، سلول‌های پوشاننده دوازدهه آسیب می‌بینند.
کارآزمایی بالینی در حال آزمایش دستگاهی است که از طریق آندوسکوپ وارد دوازدهه شده است که سلول‌های ضعیف را از طریق پالس‌های دقیق و کنترل‌شده الکتریکی از بین می‌برد. محققان این مطالعه فرض می‌کنند که از بین بردن سلول‌های آسیب‌دیده باعث رشد مجدد سلول‌های سالم می‌شود که سطح گلوکز خون را بهتر تنظیم می‌کند. این عمل حدود یک ساعت طول می‌کشد و تحت بیهوشی عمومی انجام می‌شود. بیماران در همان روز مرخص می‌شوند و چند روز بعد می‌توانند به فعالیت های عادی خود ادامه دهند.
مطالعات قبلی نشان داده‌اند که فرسایش سلول‌های دوازدهه در کنترل سطح قند خون مؤثر است، بنابراین محققین خوش‌بین بودند که این مطالعه نتایج موفقیت‌آمیزی را به همراه داشته باشد. شرکت کننده در کارآزمایی بالینی، مارک کنینگ، 60 ساله ساکن لس آنجلس که در سال 2015 به دیابت نوع 2 تشخیص داده شد، از زمان انجام این روش در ژانویه، شاهد پیشرفت در کنترل قند خون خود است. کارآزمایی بالینی در حال حاضر در حال ثبت نام بیماران جدید است. برای واجد شرایط بودن برای مطالعه، بیماران باید بین 22 تا 65 سال سن داشته باشند و سابقه دیابت نوع 2 بین 3 تا 10 سال داشته باشند. شرکت کنندگان می‌توانند از داروهای خوراکی استفاده کنند اما انسولین مصرف نکنند.
پایان مطلب/.

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه