تاریخ انتشار: پنجشنبه 21 شهریور 1392
ایجاد حافظه جدید با تغییر مستقیم مغز

  ایجاد حافظه جدید با تغییر مستقیم مغز

با مطالعه چگونگی ساخت حافظه جدید، نوروبیولوژیست ها حافظه خاص و جدیدی را با دستکاری مغز ساخته اند که می تواند کلیدی برای درک و به طور بالقوه حل اختلالات یادگیری و حافظه باشد.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از sciencedaily، مطالعه صورت گرفته به وسیله دکتر واینبرگر و همکاران نشان داده است که تغییر مستقیم سلول های مغز در قشر مخ می تواند حافظه های  مشخصی را بسازد که یک حافظه پیش بینی شده ویژه را ایجاد می کنند. محققین می گویند این اولین شواهد به دست آمده است که بیان می کند که می توان با دستکاری مستقیم قشر مغز حافظه جدید را خلق کرد.

محققین یک سیگنال خاص را برای سنجش جوندگان استفاده کردند و سپس هسته های قاعده ای عمقی را در مغز آن ها تحریک کردند و موجب آزاد شدن استیل کولین(Ach) شدند که ماده شیمیایی دخیل در تشکیل حافظه است. این روش تعداد سلول های مغزی پاسخ دهنده به یک سیگنال خاص را افزایش داد. در روز بعد، دانشمندان صداهای زیادی را برای جانوران ایجاد کردند و دریافتند که تنفس آن­ها زمانی که با آن سیگنال خاص مواجه می شوند بهبود می یابد که نشان دهنده این است که محتوای حافظه ای ویژه، به وسیله تغییرات مغزی مستقیما القا شده طی آزمایش، خلق می شود. حافظه خلق شده دارای ویژگی هایی شبیه حافظه های طبیعی از جمله نگهداری طولانی مدت اطلاعات است.

پروفسور واینبرگر بیان می کند: "بیماری های یادگیری و حافظه بحث مهمی است که بسیاری از افراد با آن درگیر هستند و ما نه تنها به دنبال راهی برای  حفظ حافظه بودیم بلکه موفق به خلق حافظه جدید با محتوای خاص هستیم ، امید ما این است که این تحقیقات راه را برای حل این مشکل و معضل جهانی هموار کند."

خلق حافظه جدید با تغییر قشر مغز اوج مطالعات چندین ساله این محققین است که حاکی از دخالت هسته های قاعده ای و استیل کولین در پلاستیستی مغزی و تشکیل حافظه ویژه است.

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه