تاریخ انتشار: چهارشنبه 30 فروردین 1402
ارتباط میان رژیم غذایی و سبک زندگی با سن بیولوژیکی

  ارتباط میان رژیم غذایی و سبک زندگی با سن بیولوژیکی

گزارشات حاکی از آن است که برنامه‌های رژیم غذایی و سبک زندگی طراحی شده موثر بر متیلاسیون DNA منجر به کاهش متوسط 4.6 سال پیری بیولوژیکی می‌شود.
امتیاز: Article Rating

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بنیان، محققینی از موسسه پزشکی عملکردی، دانشگاه ویرجینیا و انجمن تغذیه آمریکا در مورد یک رژیم غذایی و سبک زندگی حمایت کننده از متیلاسیون، از شش زن گزارشی را درخصوص تاثیر متیلاسیون DNA و اقدامات پیری بیولوژیکی ارائه کردند.  در این مطالعه مداخله سبک زندگی قابل تغییری که توسط شرکت کنندگان در این مجموعه مورد استفاده شد، ابتدا در یک کارآزمایی بالینی آزمایشی مورد بررسی قرار گرفت که در آن شرکت کنندگان (همه مردان بین 50 تا 72 سال) سن بیولوژیکی خود را به طور متوسط 3.23 سال در مقایسه با گروه شاهد کاهش دادند.

 

روش جمع‌آوری و ارزیابی داده‌ها

در ابتدا تیم ارزیابی متیلاسیون DNA و تجزیه و تحلیل سن بیولوژیکی را در نمونه‌های خون جمع آوری شده در ابتدا و در پایان یک برنامه هشت هفته‌ای انجام داد. این برنامه شامل راهنمایی در مورد رژیم غذایی، خواب، ورزش و آرامش، استفاده از پروبیوتیک‌های مکمل و فیتونوترینت‌ها و مربیگری تغذیه بوده است.

نتایج کسب شده از مطالعه

شواهد نشان داد که پنج نفر از شش شرکت کننده کاهش سن بیولوژیکی بین 1.22 تا 11.01 سال از سن بیولوژیکی پایه خود را نشان دادند. میانگین سن بیولوژیکی شرکت کنندگان قبل از (55.83 سال) و بعد از (51.23 سال) مداخله 8 هفته‌ای رژیم غذایی و سبک زندگی از نظر آماری معنی‌دار (039/0=p) با میانگین کاهش 60/4 سال بود. میانگین سن تقویمی در شروع برنامه 57.9 سال بود و همه شرکت‌کنندگان به جز یک شرکت‌کننده سن بیولوژیکی کمتر از سن تقویمی خود در شروع برنامه داشتند، که نشان می‌دهد تغییرات سن بیولوژیکی به بهبود بیماری ارتباطی نداشت و در عوض ممکن است به آن نسبت داده شود.  این مجموعه از داده‌های کسب شده نشان می‌دهد که تغییرات سن بیولوژیکی مطلوب ممکن است در هر دو جنس قابل دستیابی باشد.

"علاوه بر این، در این مطالعه به بررسی افراد سالم، به جای افراد مبتلا به بیماری استفاده کرده است که این خود نشان دهنده تاثیر مستقیم سن بر مکانیسم‌های زمینه ای پیری و عدم استفاده از داده‌های پیری ناشی از بیماری است."

پایان مطلب/.

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه