تاریخ انتشار: ﺳﻪشنبه 16 خرداد 1402
احتمال وجود علت بیولوژیکی درسندرم مرگ ناگهانی نوزاد

  احتمال وجود علت بیولوژیکی درسندرم مرگ ناگهانی نوزاد

بر اساس تحقیقات اخیر مشخص شده که گیرنده سروتونین 2A/C در موارد مرگ ناگهانی نوزاد در مقایسه با موارد کنترل، مرگ نوزادان تغییر می‌کند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بنیان، سندرم مرگ ناگهانی نوزاد (SIDS) موردی است که در آن مرگ یک نوزاد بظاهر سالم قبل از تولد اولین سالگردش حتی پس از بررسی کامل غیرقابل توضیح باقی می‌ماند. معمولاً به نظر می‌رسد که مرگ هنگام خواب نوزاد اتفاق می‌افتد. اگرچه نادر است، اما امروزه این مرگ و میر اصلی نوزادان پس از نوزادی در ایالات متحده است که در 103 مورد از 100000 تولد زنده در سال رخ می دهد. علی‌رغم موفقیت اولیه کمپین‌های ملی بهداشت عمومی برای ترویج محیط‌های خواب ایمن و موقعیت‌های خواب سالم‌تر در نوزادان در دهه 1990 در ایالات متحده، میزان موارد در طول سه دهه گذشته ثابت مانده است.

محققان در اینجا بافتی را از دفتر بازرسی پزشکی سن دیگو در رابطه با مرگ و میر نوزادان بین سال‌های 2004 تا 2011 جمع‌آوری کردند. سپس ساقه‌های مغز 70 نوزادی را که در این دوره مرده بودند، بررسی کردند و آنها را از نظر ناهنجاری‌های مداوم آزمایش کردند. آنها دریافتند که گیرنده سروتونین 2A/C در موارد مرگ ناگهانی نوزاد در مقایسه با موارد کنترل مرگ نوزادان تغییر می‌کند. تحقیقات قبلی روی جوندگان نشان داده است که سیگنال‌دهی گیرنده 2A/C به برانگیختگی و احیای خودکار کمک می‌کند و از وضعیت اکسیژن مغز در طول خواب محافظت می‌کند. این تحقیق جدید از این ایده حمایت می‌کند که یک ناهنجاری بیولوژیکی در برخی از نوزادان آنها را تحت شرایط خاصی در برابر مرگ آسیب پذیر می‌کند. محققان در اینجا معتقدند که سندرم مرگ ناگهانی نوزاد زمانی اتفاق می‌افتد که سه چیز با هم اتفاق می‌افتد. کودکی در سال اول خود در یک دوره بحرانی رشد قلبی تنفسی قرار دارد، کودک با یک استرس بیرونی مانند وضعیت خواب رو به پایین یا استفاده از تخت مشترک مواجه می‌شود. کودک دارای یک ناهنجاری بیولوژیکی است که او را در برابر چالش های تنفسی در هنگام خواب آسیب پذیر می‌کند. به گفته نویسنده اصلی مقاله، کار ارائه شده بر اساس کار قبلی آزمایشگاه و سایرین است که ناهنجاری هایی را در سیستم سروتونرژیک برخی از نوزادان SIDS نشان می‌دهد. اگرچه آن‌ها ناهنجاری‌هایی را در گیرنده سروتونین 2A/C در SIDS شناسایی کرده‌اند، اما رابطه بین ناهنجاری‌ها و علت مرگ ناشناخته باقی مانده است.کار زیادی در تعیین پیامدهای ناهنجاری در این گیرنده در زمینه شبکه بزرگتری از گیرنده های سروتونین و غیر سروتونین باقی مانده است که از عملکردهای حیاتی در کنترل قلبی و تنفسی هنگام به چالش کشیدن محافظت می‌کند.

پایان مطلب./

 

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه