تاریخ انتشار: جمعه 29 شهریور 1392
تائیدیه داروی جدیدMS در اروپا

  تائیدیه داروی جدیدMS در اروپا

داروی Alemtuzumabبا نام تجاری Lemtrada جهت درمان MS توسط آژانس The European Medicines Agency (EMA) مورد تائید قرار گرفت.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress، ساخت این دارو توسط محققان دانشگاه  کمبریج و در پی سال ها مطالعه صورت گرفته است.

در سال 1975 اولین مونوکلونال آنتی بادی در این دانشگاه ساخته شد و مبدعان این تکنیک موفق به کسب جایزه نوبل شدند. اولین مونوکلونال آنتی بادی مورد استفاده به عنوان دارو Campath-1H نام گرفت که با کمک تکنیکی به نام humanizing طوری ساخته شد که ریسک دفع پیوند را در بیماران کاهش می داد.  این دارو برای درمان chronic lymphocytic leukemia  مجوز دریافت کرد. در دهه 1980 دانشمندان این دانشگاه تحقیق در مورد  استفاده از این دارو را در مورد بیماری های خود ایمنی آغاز کردند و در سال 1991 مطالعات بروی MS متمرکز شد. بعد از 20 سال مطالعه وبررسی بر روی بیماری و دارو و تشویق بیماران به استفاده از داروی Alemtuzumab یا همان Campath-1H، به تازگی این دارو در اروپا تائیدیه گرفته است.

MS یک بیماری خود ایمنی است که در آن سیستم بدن به اشتباه به رشته های عصبی در مغز و نخاع حمله کرده و عایق محافظتی آن ها را که غلاف میلین نام دارد تخریب می کند.نتیجه جلوگیری ازانجام وظیفه نورون ها وتخریب آن است که منجر به ناتوانایی های فیزیکی و ذهنی خواهد شد.

در درمان MS با این دارو، بعد از کاهش لنفوسیت ها و بازسازی سیستم ایمنی، پاسخ سیستم ایمنی تغییر می یابد ومیلین دیگر به عنوان بیگانه تلقی نمی شود. دریک سوم از بیماران عوارض جانبی مشاهده می شود. دانشمندان در حال تحقیق در مورد علت بروز این عوارض وچگونگی جلوگیری از آن هاهستند . به گفته آن ها می توان  برای تقویت سیستم ایمنی از این  دارو در کنار سایر داروها استفاده کرد.  پژوهشگران معتقدند این دارو در مورد کسانی که در مراحل اولیه بیماری هستند می تواند مفید باشد.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه