تاریخ انتشار: شنبه 30 شهریور 1392
روشی جدید جهت ردیابی چربی قهوه ای

  روشی جدید جهت ردیابی چربی قهوه ای

دانشمندان موفق به ایجاد پروب پپتیدی شدند که قابلیت ردیابی چربی قهوه ای را در سراسر بدن دارد.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از sciencedaily چربی قهوه ای انرژی تولید می کند و بدن را از لحاظ متابولیکی فعال و گرم نگه می دارد، درحالیکه چربی سفید در اطراف کمر انرژی اضافی را ذخیره می کند و مشکلاتی را برای سلامتی بوجود می آورد. دانشمندان دانشگاه تگزاس بر روی چربی قهوه ای با هدف مبارزه با چاقی مطالعاتی را انجام دادند.

امروزه برای محققین بررسی چربی قهوه ای در سطح مولکولی مشکل است. جهت دستیابی به توانایی چربی قهوه ای برای مقابله با چاقی، داشمندان یک روش ردیابی سلول های چربی قهوه ای را ایجاد کردند که در مدل های حیوانی کار می کند.

بافت چربی قهوه ای که مسئول تولید گرما در بدن می باشد، در بیماری های متابولیک بسیار حائز اهمیت است. چربی قهوه ای در بچه ها فراوان است و اخیرأ در انسان بالغ نیز کشف شده است. اما اندازه گیری پراکنش آن در بدن مورد بحث و بررسی می باشد. به گفته دکتر Kolonin دانشمندان یک پروب پپتیدی را گزارش کردند که می تواند بافت چربی را در تمام بدن موش ها نقطه گذاری کند. اگر این استراتژی ردیابی چربی قهوه ای در آزمایش های بالینی مؤثر واقع شود، پزشکان می توانند روش درمان را بر اساس نسبت چربی قهوه ای به چربی سفید بیماران  بنا کنند. این روش می توانند بر تحریکات چربی قهوه ای در درمان های آینده نظارت کند. به گفته دکتر Kolonin این اولین روش تصویر برداری هدف دار در ردیابی چربی قهوه ای می باشد. این گروه تحقیقاتی یک پروب فلورسنتی را ایجاد کردند که به عروق چربی قهوه ای متصل می شود و میزان کمی از نور نفوذ کننده به پوست را از خود ساطع می کند و توسط دوربین های بسیار حساس ردیابی می شود. این پروب یک پپتید حاوی یک سری اسید آمینه می باشد که با رنگی همراه شده و می تواند در اسکن کل بدن ردیابی شود.

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه