تاریخ انتشار: پنجشنبه 08 دی 1390
وجود نوتروفیل ها در طحال کشف شد

  وجود نوتروفیل ها در طحال کشف شد

برای اولین بار ، کشف شده است که نوتروفیل ها در طحال ، بدون وجود عفونت وجود دارد. این یافته های مهم توسط گروه تحقیقاتی سلول های B از IMIM با همکاری محققانی از Mount Sinai  نیویورک بدست آمده است انها همچنین مشخص کردند که این نوتروفیل ها نقش تنظیم کننده ایمنی نیز دارند.
امتیاز: Article Rating
به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress ؛ از آنجایی که نوتروفیل ها اولین سلولی هستند که به مکان عفونت و التهاب برای از بین بردن پاتوژن ها مهاجرت می کنند آنها را به اصطلاح سلول های تمیز کننده می نامند.
Andrea Cerutti توضیح می دهد: "این مطالعه که نشان داد نوتروفیل ها در طحال بدون وجود هیچگونه عفونتی یافت می شوند ، دانش کاملا جدیدی را در زیست شناسی بوجود آورده است.
محققان متوجه شدند که وجود نوتروفیل ها در طحال به دوره تکوین جنین برمی گردد ، یعنی زمانی که هیچ فرآیند عفونی وجود ندارد ، این درمتون علمی شناسایی نشده بود .این مطالعه بر روی افراد با سنین مختلف و پستانداران دیگر انجام شد. تشخیص حضور نوتروفیل ها در طحال نقش های مختلفی را برای آنها پیشنهاد می کند.
نوتروفیل در طحال در اطراف لنفوسیت B برای کمک به فعال سازی آنها و ارائه اولین پاسخ سریع به پاتوژن ها قرار دارند.
Irene Puga محقق IMIM می گوید: "از طریق چندین روش آزمایشی و تجربی مختلف به ما ثابت شد که نوتروفیل ها در طحال توانایی ارتباط با سلول های B یا لنفوسیت های B ، القای تولید آنتی بادی ، نقشی که لنفوسیت های در گردش خون قادر به انجام آن نیستند را بدست می آورند .
این یافته ها درک ما را ازمکانیسم هایی که سیستم ایمنی بدن بوسیله آن ازما در برابر عفونت محافظت می کند بهبود می بخشد .
این مطالعه ، روش های درمانی  جدیدی را در برابر عوامل بیماری زای مختلف ، به عنوان مثال ، توسعه واکسن برای افزایش ظرفیت نوتروفیلها در طحال و تولید آنتی بادی ها توسط لنفوسیت نوع   Bارائه می دهد.
ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه