تاریخ انتشار: پنجشنبه 08 دی 1390
کشف سه ژن جدید اگزما

  کشف سه ژن جدید اگزما

محققان دانشگاه بریستول ، با همکاری 22 مطالعه دیگردرسراسر جهان ، سه واریانت ژنتیکی جدید مرتبط با اگزمای پوست را کشف کرده اند . اگزما یک بیماری التهابی مزمن است که میلیون ها نفررا در سراسر جهان مبتلا کرده است.
امتیاز: Article Rating
به گزارش بنیان به نقل از Medical Xpress؛ تحقیقات قبلی بر روی اروپایی ها تنها دو ژن عمده را شناسایی کرد ، بنابراین این موفقیت قابل توجهی است که به تشخیص و درمان بیماری در  آینده  کمک خواهد کرد.
دو تا از ژن های کشف  شده نزدیک به ژن های سد پوستی (OVOL1 و ACTL9) ، و ژن سوم در منطقه ای از ژنوم که حاوی ژن های مهم  سیستم ایمنی بدن (IL4 - KIF3A) هستند وجود دارند  بنابراین ، این یافته ها ، تاکیدی براهمیت هر دو این سیستم های بیولوژیکی در توسعه این بیماری است.
این مطالعه  درمجله Nature Genetics به چاپ رسیده است
دکتر Lavinia Paternoster  از دانشگاه بریستول  گفت : مطالعه ما ، تا به امروز ، بزرگترین مطالعه درمورد اگزما است که درتلاش برای شناسایی ژن ها یی که در آن نقشی دارند می باشد. هنوز مطالعات زیادی مورد نیاز است ، اما این یافته ها نشان دهنده مکانیسم های بیولوژیکی مهم دراین بیماری می باشد و گام مهمی در جهت بهبود تشخیص ، مدیریت و درمان افراد مبتلا به اگزما است.
این مطالعه بر روی 10،000 فرد بیمار و 40000  فرد گروه کنترل از جمعیت های مورد مطالعه درانگلستان ، اروپا ، استرالیا و شمال امریکا برای شناسایی واریانت های ژنتیکی کل ژنوم که با اگزما مرتبط است انجام شد. بنابراین ، این مطالعه در نوع خود بزرگترین مطالعه ژنتیکی اگزما تا به امروز است.

ثبت امتیاز
نظرات
جمعه, 02 اسفند,1392

داود

خداوندا این ها همه از لطف توست که درهای علم را یک به یک بر ما میگشایی ..... <br />انشالا خداوند نگهدار این دانشمندان باشد

ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه