تاریخ انتشار: دوشنبه 01 مهر 1392
شناسایی کلید کنترل کننده رشد سلول های تومور مغزی مهاجم

  شناسایی کلید کنترل کننده رشد سلول های تومور مغزی مهاجم

دانشمندان موفق به شناسایی پروتئین تنظیم کننده رشد و بقای سلول های توموری مغز به نام RIP1 شدند. این پروتئین موجب مرگ سلول های سرطانی می گردد.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از sciencedailyدانشمندان تغییر سلولی را شناسایی کردند که می تواند رشد تورهای مغزی بدخیم تهاجمی را مهار و یا سرعت رشد آنها را آهسته کند. یافته های آنها نشان داد که پروتئین RIP1 به عنوان میانجی بقای سلول های توموری مغز عمل می کند. محققین معتقدند که این پروتئین که در بسیاری از گلیوبلاستما دیده می شود، می تواند به عنوان یک داروی درمانی برای این تومورهای مغزی بدخیم استفاده شود.

به گفته دکتر Habib این مطالعه منجر به شناسایی مکانیسم جدیدی شد که شامل RIP1 می باشد و تقسیم و مرگ سلولی را در گلیوبلاستما تنظیم می کند. برای افراد مبتلا به گلیوبلاستما این یافته ها هدفی را برای ایجاد یک داروی درمانی جدید شناسایی کرد.

دانشمندان از مدل های حیوانی جهت بررسی برهم کنش بین RIP1 و رسپتورEGFRvIII استفاده کردند. هر دوی آنها در فعال کردن NF-kappa B، گروهی از پروتئین هایی که در رشد سلول های توموری سرطانی اهمیت دارند، استفاده می شوند. زمانی که RIP1 در مدل های آزمایشی خاموش شود، NF-kappa B و مسیرهایی که رشد تومور را به راه می اندازند، مهار می شوند. بعلاوه، این نتایج نشان داد که RIP1 درشرایط مرگ سلول های سرطانی فعال می شود. بنابراین آنها خود تخریب کننده اند. مطابق با جامعه سرطان آمریکا،  حدود 30 درصد تومور های مغزی، گلیوما می باشد. گلیوما یک نوع تومور سریع الرشد و مقاوم به درمان است که شامل گلیوبلاستما، آستروسیتما، الیگودندروگلیوما و اپندیموما هستند. در بسیاری از موارد تحقیقات بر روی بقای سلولی منجر به ایجاد دارویی جهت درمان می شود

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه