تاریخ انتشار: شنبه 02 دی 1402
دلایل بدتر شدن تب یونجه هنگام مهاجرت
یادداشت

  دلایل بدتر شدن تب یونجه هنگام مهاجرت

علائم آلرژی فصلی در افراد مستعد هنگام مهاجرت به یک مکان جدید می‌تواند در تشدید حساسیت نقش داشته باشد.
امتیاز: Article Rating

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بنیان، هنگامی که کسی به یک کشور جدید نقل مکان می‌کند، چیزهای زیادی وجود دارد که انتظار دارد متفاوت باشد. زبان، هنجارهای اجتماعی، آشپزی، حتی آب و هوا، یکی از چیزهایی که ممکن است شخص انتظار نداشته باشد هنگام مهاجرت به خارج از کشور متفاوت باشد، علائم تب یونجه است. با‌این‌حال، هر چند ممکن است عجیب به نظر برسد، بسیاری از مهاجران پس از نقل مکان به کشور جدید علائم آلرژی فصلی بدتری را گزارش می‌کنند. در حالی که دلایل زیادی وجود دارد که ممکن است تب یونجه هنگام مهاجرت به کشور جدید بدتر شود، خبر خوب این است که کارهای زیادی نیز وجود دارد که می‌توان برای کاهش رنج ناشی از بیماری انجام داد.

1. آلرژن‌های جدید

دلیل اصلی بدتر شدن تب یونجه هنگام مهاجرت به خارج از کشور، تغییر در آلرژن‌ها است. هر قاره ترکیب منحصر به فردی از گیاهان، درختان و علف‌ها دارد و گرده‌ها را در زمان‌های مختلف در طول سال آزاد می‌کنند. وقتی به کشور دیگری نقل مکان می‌کنید، خود را در معرض آلرژن‌های جدیدی قرار می‌دهید که سیستم ایمنی شما ممکن است به آن عادت نداشته باشد. این ممکن است باعث شود بدن شما نسبت به این محرک‌های ناآشنا واکنش قوی‌تری نشان دهد که منجر به علائم شدیدتر تب یونجه شود. برای برخی، این ممکن است باعث شود که برای اولین بار به تب یونجه مبتلا شوند.

2. آب و هوای متفاوت

مهاجرت به یک کشور دیگر اغلب به معنای تجربه الگوهای آب و هوایی جدید و تغییرات فصلی است. این تغییرات می‌تواند تأثیر عمیقی بر مبتلایان به تب یونجه داشته باشد. به عنوان مثال، اگر شخصی از یک آب و هوای معتدل به یک آب و هوای گرمسیری نقل مکان کند، ممکن است با آلرژن‌های چند ساله مانند کنه‌های گرد و غبار و کپک مواجه شود که در محیط‌های گرم و مرطوب رشد می‌کنند. به طور مشابه، اگر به یک کشور مدیترانه ای نقل مکان کند، ممکن است برای اولین بار با گرده زیتون روبرو شود که یک محرک رایج تب یونجه است. زمان و اوج فصول گرده نیز می‌تواند بسته به قسمتی از جهان که فرد در آن حضور دارد بسیار متفاوت باشد. در برخی مناطق (مانند سوئیس) فصل گرده‌های طولانی‌تر و شدیدتر از سایرین وجود دارد. این ممکن است نه تنها علائم آلرژی فصلی را بدتر کند، بلکه ممکن است باعث طولانی‌تر شدن علائم شود.

3. ژنتیک فرد

ژنتیک فردی نقش مهمی در نحوه واکنش فرد به آلرژن‌ها دارد. این بدان معناست که برخی از افراد به دلیل ساختار ژنتیکی خود ذاتاً بیشتر مستعد ابتلا به تب یونجه هستند و آنها را در برابر آلرژن‌هایی که در کشور جدید با آن‌ها مواجه می‌شوند آسیب‌پذیرتر می‌کند. اینکه کدام ژن‌ها با آلرژی‌های گرده خاصی مرتبط هستند هنوز ناشناخته است. اما آزمایش‌های ژنتیکی مخصوصی وجود دارد که می‌تواند خطر ابتلا به آلرژی فصلی در کشور جدید را تعیین کند.

4. آلودگی هوا

کیفیت پایین هوا می‌تواند بر علائم تب یونجه تأثیر بگذارد. حرکت به منطقه‌ای با سطوح بالاتر آلودگی هوا ممکن است علائم تب یونجه را بدتر کند. این به این دلیل است که آلاینده‌هایی مانند دود‌ اگزوز گازوئیل می‌توانند با آلرژن‌ها، به‌ویژه آن‌هایی که سیستم تنفسی را تحریک می‌کنند، مانند کپک و گرد و غبار، تعامل داشته باشند.

مدیریت علائم

علائم تب یونجه احتمالاً با گذشت زمان بهبود می‌یابد زیرا سیستم ایمنی افراد با محیط جدید سازگار می‌شود. میزان قرار گرفتن در معرض آلرژن ، حساسیت به کدام آلرژنإها و نحوه مدیریت موثر علائم نیز بر شدت علائم تأثیر می‌گذارد. برای جلوگیری از علائم مزمن و عوارض احتمالی، باید هوشیار بود و به مدیریت تب یونجه ادامه داد.

راهکارهای ساده برای بهبود علائم:

اجتناب از آلرژن‌ها: باید از قرار گرفتن در معرض آلرژن‌هایی که باعث ایجاد علائم می‌شوند خودداری نمود. این ممکن است به معنای ماندن در خانه در روزهایی باشد که تعداد گرده‌ها زیاد است یا در بیرون از منزل از ماسک استفاده نمود. یک ماسک جراحی استاندارد برای فیلتر کردن ذرات گرده به خوبی عمل می‌کند. باید از فیلترهای هوا استفاده شود: برای کمک به حذف آلرژن‌های موجود در هوا، از فیلترهای هپا (هوای ذرات معلق با کارایی بالا) در خانه یا محل کار استفاده شود. اینها روی همه انواع آلرژن‌ها، از جمله آلرژی‌های داخلی مانند کپک، و همچنین آلرژن‌های بیرونی مانند گرده، کار می‌کنند. پنجره ها را باید بست: بستن پنجره‌ها در زمان گرده‌های زیاد از ورود مواد آلرژی‌زا به خانه جلوگیری می‌کند. این باید شدت تب یونجه را کاهش دهد. مصرف آنتی‌هیستامین: اینها داروهایی هستند که با مسدود کردن اثرات هیستامین، یک ماده شیمیایی آزاد شده توسط سلول‌ها در طی یک واکنش آلرژیک، به کاهش علائم کمک می‌کنند. بهترین آنتی‌هیستامین‌ها برای تب یونجه آنتی‌هیستامین‌های خوراکی H1 (مانند ستیریزین یا لوراتیدین) یا کورتیکواستروئیدهای بینی هستند. اینها در حالت ایده‌آل باید قبل از قرار گرفتن در معرض آلرژن‌ها مصرف شوند و باید در طول فصل آلرژی ادامه داشته باشند. مهم است که قبل از شروع هر‌گونه درمان جدید برای تب یونجه با پزشک صحبت کرد تا مطمئن شد که نوع مناسب دارو مصرف می‌شود. دز نظر داشتن ایمونوتراپی: ایمونوتراپی، همچنین به عنوان تزریق آلرژن شناخته می‌شود، می‌تواند با حساسیت‌زدایی سیستم ایمنی بدن نسبت به آلرژن‌های خاص در طول زمان، به کاهش علائم تب یونجه کمک کند. ایمونوتراپی باید چندین بار انجام شود و ممکن است چندین ماه یا حتی سالها طول بکشد تا فواید کامل را به همراه داشته باشد. اما از آنجایی که ایمونوتراپی پاسخ ایمنی بدن به آلرژن‌ها را اصلاح می‌کند، تسکین طولانی مدت علائم تب یونجه را فراهم می‌کند. مدیریت استرس : استرس می‌تواند علائم تب یونجه را بدتر کند. این به این دلیل است که استرس مزمن باعث افزایش سطح کورتیزول (هورمون استرس) می‌شود. کورتیزول بر سلول‌های ایمنی تأثیر منفی می‌گذارد و عملکرد آنها را تغییر می‌دهد. بدن همچنین در هنگام استرس هیستامین آزاد می‌کند. افزایش سطح هیستامین در جریان خون می‌تواند علائم آلرژی را بدتر کند. مدیریت استرس از طریق مدیتیشن، یوگا یا تنفس عمیق ممکن است به کاهش سطح کورتیزول و متعاقباً علائم تب یونجه کمک کند. اگر فردی که اخیراً به کشور جدیدی نقل مکان کرده‌، متوجه شده‌ که آلرژی فصلی وی بدتر از حد معمول است، جای نگرانی نیست، این یک فرآیند طبیعی است. همانطور که برای تطبیق با روش زندگی جدید زمان لازم است، بدن نیز برای سازگاری با محیط جدیدی که در آن قرار گرفته، به زمان نیاز دارد. کاهش قرار گرفتن در معرض آلرژن تا حد امکان می‌تواند به کاهش شدت علائم کمک ‌کند.

پایان مطلب./

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه