تاریخ انتشار: پنجشنبه 02 آذر 1402
کشف راز آلرژی به شیر

کشف راز آلرژی به شیر

محققان با بررسی سلول‌های T و مونوسیت‌ها در نمونه‌های خون جمع‌آوری شده از کودکان، علت آلرژی به شیر را کشف کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بنیان، آلرژی به شیر گاو رایج‌ترین نوع حساسیت غذایی در کودکان است که نیمی از کودکان زیر یک سال را تحت تاثیر قرار می‌دهد. همچنین عجیب‌ترین نوع آلرژی است. در همه آلرژی‌ها، زمانی که سلول‌های ایمنی به مولکول‌های معمولی بی‌ضرر مانند پروتئین‌های شیر، پروتئین‌های بادام زمینی یا موی گربه واکنش بیش از حد نشان می‌دهند، بیمار می‌شود. سلول‌های ایمنی فکر می‌کنند که مولکول‌های متخلف پاتوژن‌های خطرناکی هستند و یک ضد حمله را آغاز می‌کنند. سلول‌های ایمنی مولکول‌های التهابی را بیرون می‌زنند و فرد بسیار بیمار می‌شود. اکثر آلرژی‌های غذایی تا آخر عمر باقی می‌مانند. آلرژی به شیر گاو عجیب است زیرا بچه‌ها معمولاً بیشتر درگیر می‌شوند. در واقع، حدود 80 درصد از کودکان مبتلا به آلرژی به شیر گاو، می‌بینند که این آلرژی در بزرگسالی از بین می‌رود. اگرچه والدین اغلب بر روی بادام زمینی به عنوان آلرژی غذایی تمرکز می‌کنند که باید بیشتر نگران آن باشند، حساسیت به شیر گاو شایع‌ترین آلرژی غذایی در کودکان زیر 5 سال است. تحقیقات جدید در کالج آمریکایی آلرژی، آسم و ایمونولوژی (ACAAI) ارائه شده است. نشست علمی سالانه نشان داد که بیش از دو درصد از کودکان زیر 5 سال ایالات متحده به شیر حساسیت دارند و 53 درصد از نوزادان زیر 1 سال با حساسیت غذایی به شیر گاو درگیر هستند. بنابراین مهم است بدانید که بسیاری از آنها؛ حداقل در چند سال اول ممکن است آلرژی داشته باشند. یافته‌های جدید نشان می‌دهد که در حالی که آلرژی به شیر در دوران شیرخوارگی نسبتاً رایج است، بسیاری از کودکان به احتمال زیاد آلرژی به شیر را در سنین بالاتر نیز تجربه می‌کنند. محققان مشاهده کردند در حالی که تخمین زده می‌شود 53 درصد از نوزادان زیر 1 سال به مواد غذایی آلرژیک دارند، این تعداد به 41 درصد از کودکان 1-2 ساله، 34 درصد از کودکان 3-5 ساله و 15 درصد در نوجوانان 11-17 ساله، کاهش می‌‌یابد. این مطالعه بیش از 53000 والدین را در خانواده‌های دارای فرزند در سراسر ایالات متحده مورد بررسی قرار داد. این نظرسنجی در یک دوره یک ساله از اکتبر 2015 تا سپتامبر 2016 انجام شد.

رژیم غذایی کودکان حساس به شیر

مهم است که هر کودکی که مشکوک به آلرژی به شیر است، آلرژی را با متخصص آلرژی تایید کند. هر نوع حساسیت غذایی می‌تواند تاثیر زیادی بر خانواده داشته باشد. از جمله هزینه‌های غذا و کیفیت زندگی. کودک مبتلا به آلرژی به شیر باید در مورد چگونگی اجتناب از شیر، و همچنین در مورد معنای قطع بی‌مورد غذاها مشاوره دریافت کند. والدین نمی‌خواهند مواد مغذی لازم را از رژیم غذایی کودک از بین ببرند. بر اساس این مطالعه، تنها 26 درصد از کودکان به شیر آلرژی در ایالات متحده نسخه فعلی تزریق خودکار اپی‌نفرین دارند که کمترین میزان گزارش شده در بین 9 آلرژی غذایی است. والدین باید مطمئن شوند که یک تزریق خودکار اپی‌نفرین در دسترس دارند و در صورت داشتن هر گونه سؤالی باید با متخصص آلرژی کودک خود صحبت کنند. متخصصان آلرژی آموزش دیده‌اند تا با همکاری با والدین برای درمان بیماری‌های آلرژیک و اجتناب از واکنش‌های شدید به افراد کمک کنند تا زندگی دلخواه خود را داشته باشند.

بررسی سلول‌های ایمنی برای تشخیص و درمان آلرژی

در موسسه ایمونولوژی لاجولا (LJI)، دانشمندان در حال بررسی دقیق‌تر چگونگی تحریک سلول‌های ایمنی واکنش‌های آلرژیک هستند. تحقیقات آنها ممکن است به توسعه تشخیص‌ها و درمان‌های بهتر برای شیر گاو و سایر آلرژی‌های غذایی کمک کند. محققان یک مطالعه ابتکاری جدید را در زمینه آلرژی به شیر گاو هدایت می‌کنند. دانشمندان می‌خواهند بدانند که چگونه زیر مجموعه‌ای از سلول‌های ایمنی به نام مونوسیت‌ها به پروتئین‌های شیر در کودکان مبتلا به آلرژی به شیر گاو واکنش نشان می‌دهند. هدف محققان این است که ببینند آیا مونوسیت‌‌ها می‌توانند امضای ایمنی را آشکار کنند که ممکن است به پزشکان در تشخیص سریع و دقیق آلرژی به شیر گاو کمک کند. آزمایش‌های تشخیصی غیرتهاجمی برای آلرژن‌ها وجود دارد، و می‌توانند به خوبی کار کنند، اما چندان قابل اعتماد نیستند. مثبت کاذب و منفی کاذب زیادی وجود دارد. پزشکان اغلب آزمایش آلرژی را با آزمایش تیتر شروع می‌کنند که خون را برای آنتی‌بادی‌های مخصوص غذاهای مختلف تجزیه و تحلیل می‌کند. برخی از بیماران همچنین آزمایش‌های پوستی را تحمل می‌کنند، که در آن پزشکان پوست را سوراخ می‌کنند تا بیماران را در معرض آلرژن‌های مختلف قرار دهند تا ببینند چگونه پاسخ می‌دهند. روش تشخیصی استاندارد طلایی در حال حاضر چالش غذایی است. دکترها به بچه‌ها به هر چیزی که حساسیت دارند می‌دهند و می‌بینند که چه اتفاقی برایشان می‌افتد و بدیهی است که این به طرز وحشتناکی استرس‌زا، فوق‌العاده پرهزینه و پرخطر است. محققان بر این باورند که آزمایش‌های آلرژی غذایی می‌تواند بسیار دقیق‌تر و بسیار کم‌خطر باشد. محققان چگونگی واکنش سلول‌های T در نمونه‌های خون جمع‌آوری شده از کودکان، به پروتئین‌های موجود در شیر گاو را بررسی کردند و تجزیه و تحلیل کردند که کدام پروتئین‌ها سلول‌های T را به حالت حمله می‌فرستند. سپس پاسخ‌های سلول‌های T این بیماران را با پاسخ‌های سلول‌های T از بیماران اطفال مبتلا به سایر آلرژی‌های غذایی (نه به شیر) مقایسه کردند. این بررسی ویژگی‌های سلول T را نشان داد که فقط در بچه‌های مبتلا به آلرژی به شیر گاو دیده می‌شود. یک امضای ایمنی که ممکن است در طراحی یک تشخیص آینده مفید باشد. این مطالعه در مجله آلرژی و ایمونولوژی بالینی منتشر شده است. مونوسیت‌ها سلول‌های جذابی هستند زیرا بخشی از سیستم ایمنی ذاتی هستند که اولین واکنش بدن در برابر بیماری است. مونوسیت‌ها به جای مبارزه مستقیم با یک پاتوژن، زنگ خطر را به صدا در می‌آورند و سلول‌های T را به میدان نبرد فرا می‌خوانند. مونوسیت‌ها همچنین ممکن است با به صدا درآوردن اشتباه در برابر پروتئی‌ های خاص موجود در غذاها، آلرژی غذایی را تقویت کنند. چند مطالعه نشان داده‌اند که مونوسیت‌ها و دیگر انواع سلول‌های ایمنی ذاتی در ایجاد آلرژی‌های غذایی نقش دارند. اما اطلاعات زیادی در مورد مونوسیت‌های موجود در آلرژی به شیر گاو وجود ندارد. بنابراین محققان این مطالعه باید بررسی‌ها را از همان ابتدا شروع می‌کردند. اولین سوال این است که آیا نمونه‌های خون اهداکننده (همان نمونه‌های مطالعه سلول T) حاوی مونوسیت‌های بیشتر یا کمتر از حد طبیعی هستند. به طور خلاصه، آیا مونوسیت‌ها در داخل بدن این بچه‌هایی که به شیر گاو حساسیت دارند، کار عجیبی انجام می‌دهند یا خیر. پاسخ به این نوع سؤالات اساسی سیستم ایمنی ممکن است به محققان در نهایت کمک کند تا بفهمند آلرژی‌های غذایی چگونه ایجاد می‌شوند و چرا برخی از آنها در طول زمان ناپدید می‌شوند. محققان این تیم تحقیقاتی همچنین امیدوارند که نشانه‌های ایمنی مربوط به انواع فرعی آلرژی به شیر گاو را روشن کنند. به عنوان مثال، برخی از کودکانی که به شیر گاو حساسیت دارند، زمانی که شیر گاو در غذا پخته می‌شود، به خوبی عمل می‌کنند و واکنش آلرژی نشان نمی‌دهند. بچه‌هایی هم هستند که به هر دو حساسیت دارند. این تمایز برای مراقبان، پزشکان و بچه‌ها مهم است که هر چه زودتر بدانند. در پایان، محققان امیدوارند که این تحقیق بتواند راه بهتری برای تشخیص و درمان بسیاری از آلرژی‌های غذایی مختلف ارائه دهد.