تاریخ انتشار: شنبه 07 بهمن 1402
یک کشف با تأثیر بر روی میلیون‌ها نفر

  یک کشف با تأثیر بر روی میلیون‌ها نفر

به گفته محققان، انسولین انسانی نسبت به آنچه قبلاً تصور می‌شد کمتر به دما حساس‌ است.
امتیاز: Article Rating

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بنیان، یک بررسی کوهورت یا پیوسته که به تازگی منتشر شده است، نشان داده که انسولین حتی زمانی که برای مدت طولانی در دمای اتاق نگهداری می‌شود، اثربخشی خود را حفظ می‌کند. این کشف مخصوصاً برای افراد مبتلا به دیابت که در مناطقی با دسترسی محدود به مراقبت‌های بهداشتی یا یخچال ثابت زندگی می‌کنند بسیار مهم است. بررسی اخیر نشان می‌دهد که انسولین حتی زمانی که برای چندین ماه در دمای اتاق نگهداری شود، اثربخشی خود را حفظ می‌کند. این کشف امید قابل توجهی را برای افراد مبتلا به دیابت در مناطقی که دسترسی به مراقبت‌های بهداشتی محدود است یا یخچال پایدار در دسترس نیست، به ارمغان می‌آورد. این تأثیر به‌ویژه برای میلیون‌ها نفر در کشورهای با درآمد کم و متوسط، به‌ویژه در مناطق روستایی، و همچنین برای کشورهایی که تحت تأثیر درگیری یا بلایای طبیعی قرار گرفته‌اند، عمیق است.

پیش زمینه

انسولین انسانی هورمونی است که توسط بدن تولید می‌شود و به تبدیل غذا به انرژی و کنترل سطح قند خون کمک می‌کند. افراد مبتلا به دیابت نمی‌توانند انسولین کافی بسازند و افراد مبتلا به دیابت نوع 1 باید چندین بار در روز انسولین تزریق کنند، معمولاً قبل از هر وعده غذایی. انسولین یک داروی ضروری برای افراد مبتلا به دیابت است و دستورالعمل‌های فعلی بیان می‌کند که قبل از استفاده باید در یخچال نگهداری شود تا اثربخشی آن حفظ شود. با این حال، برای میلیون‌ها نفر از افراد مبتلا به دیابت که در کشورهای با درآمد کم و متوسط زندگی می‌کنند، واقعیت تلخ این است که برق و یخچال وسایل تجملی هستند که در دسترس آن‌ها نیست. جمعیت‌های آسیب‌پذیر در مناطق جنگ‌زده، مناطق مستعد بلایا و مناطق آسیب‌دیده از بحران آب‌وهوایی، از جمله آن‌هایی که گرمای شدید را تحمل می‌کنند، نیز به راه‌حل‌هایی نیاز دارند که به یخچال‌های برقی متکی نباشند.

روشن کردن گزینه‌های ذخیره انسولین

بررسی جدید کاکرین نتایج مطالعات مختلف را خلاصه می‌کند که در مورد آنچه برای انسولین هنگام نگهداری در خارج از یخچال اتفاق می‌افتد، از جمله داده‌های منتشر نشده قبلی از تولیدکنندگان، بررسی می‌کند. بررسی نشان داد که امکان نگهداری ویال‌ها و کارتریج‌های باز نشده انواع خاصی از انسولین انسانی در دمای حداکثر تا 25 درجه سانتی‌گراد برای حداکثر شش ماه و حداکثر تا 37 درجه سانتی‌گراد برای حداکثر دو ماه، بدون هیچ گونه بالینی وجود دارد. از دست دادن مربوط به فعالیت انسولین داده‌های یک مطالعه نشان داد که هیچ از دست دادن فعالیت انسولین برای انواع خاص انسولین زمانی که تا سه ماه در دمای محیط نوسان بین 25 تا 37 درجه سانتی‌گراد نگهداری می‌شود، وجود ندارد. این نوسان شبیه چرخه دمای روز و شب است که در کشورهای گرمسیری تجربه می‌شود.

تضمین قدرت انسولین در شرایط مختلف

تیم تحقیقاتی به رهبری برند ریشتر از انستیتوی عمومی، دانشکده پزشکی دانشگاه‌ هاینریش‌هاینه در دوسلدورف، آلمان، تحقیقات جامعی را برای بررسی پایداری انسولین در شرایط مختلف نگهداری انجام دادند. این بررسی مجموعاً هفده مطالعه را تجزیه و تحلیل کرد، از جمله بررسی‌های آزمایشگاهی ویال‌های انسولین، کارتریج‌ها/قلم‌ها و سرنگ‌های از پیش پر شده، که نشان‌دهنده قدرت انسولین ثابت در دماهای بین 4 تا 37 درجه سانتی‌گراد، بدون از دست دادن بالینی مرتبط با فعالیت انسولین بود. برند بر اهمیت این تحقیق، به ویژه برای افرادی که مبتلا به دیابت نوع 1 هستند، تأکید کرد، زیرا انسولین یک راه نجات است، زیرا زندگی آن‌ها به آن بستگی دارد. در حالی که دیابت نوع 2 چالش‌های خود را ارائه می‌دهد، دیابت نوع 1 برای بقا نیاز به انسولین دارد. این امر بر نیاز حیاتی به راهنمایی روشن برای افراد مبتلا به دیابت در شرایط بحرانی زندگی تأکید می‌کند، که بسیاری از افراد از منابع رسمی فاقد آن هستند. ریشتر  بیان کرد که: "مطالعه ما فرصت‌های جدیدی را برای افرادی که در محیط‌های چالش برانگیز زندگی می‌کنند، جایی که دسترسی به یخچال محدود است، باز می‌کند. با درک پایداری حرارتی انسولین و کاوش در راه‌حل‌های ذخیره‌سازی نوآورانه، می‌توانیم تأثیر قابل‌توجهی بر زندگی افرادی که برای رفاه خود به انسولین وابسته هستند، بگذاریم." این یافته‌ها می‌تواند به جوامعی که با چالش‌هایی در تامین امنیت ذخیره‌سازی مداوم انسولین در سرما مواجه هستند، کمک کند. آن‌ها اطمینان می‌دهند که جایگزینی برای انسولین در یخچال بدون به خطر انداختن پایداری این داروی ضروری امکان پذیر است. این نشان می‌دهد که اگر تبرید مطمئن امکان پذیر نباشد، می‌توان دمای اتاق را با استفاده از دستگاه‌های خنک کننده ساده مانند گلدآن‌های سفالی برای ذخیره انسولین کاهش داد. محققان همچنین عدم قطعیت‌هایی را برای تحقیقات آینده شناسایی کرده اند. نیاز به درک بهتر اثربخشی انسولین پس از نگهداری در شرایط مختلف وجود دارد. همچنین تحقیقات بیشتری در مورد انسولین مختلط، تأثیر حرکت به عنوان مثال هنگام استفاده از پمپ‌های انسولین، آلودگی در ویال‌ها و کارتریج‌های باز شده و مطالعات بر روی شرایط محیطی سرد مورد نیاز است.

پایان مطلب./

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه