تاریخ انتشار: پنجشنبه 04 مهر 1392
پیش بینی گسترش سرطان ریه توسط MicroRNA-31

  پیش بینی گسترش سرطان ریه توسط MicroRNA-31

نتایج بدست آمده از تحقیقات اخیر نشان داد که افزایش بیان miR-31 در تومورهای اولیه سرطان ریه موجب افزایش متاستاز به گره های لنفاوی مجاور و کاهش بقای بیماران می شود.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از sciencedailyتشخیص گسترش سرطان ریه به گره های لنفاوی مجاور جهت شناسایی درمان مؤثر این بیماری بسیار حیاتی می باشد. در مطالعه جدیدی میزان یک مولکول خاص در نمونه بافت توموری اندازه گیری شد. دانشمندان مرکز سرطان دانشگاه Ohio گزارش کردند که سطح microRNA-31 (miR-31) گسترش بیشتر اشکال سرطان ریه را به گره های لنفاوی مجاور پیش بینی می کند. آنها یافتند که میزان miR-31 در سلول های اولیه توموری متاستاز را به گره لنفاوی و میزان بقا را در بیماران مبتلا به سرطان ریه بدون سلول های کوچک (NSCLC ) پیش بینی می کند. بیان پائین این مولکول با عدم متاستاز و بقای بالای بیماران مرتبط می باشد. این نتایج پیشنهاد می کند که بیان microRNA در تومورهای اولیه ریه می تواند گسترش تومور به گره های لنفاوی را تخمین زند و به درمان بیماران کمک کند. بسیاری از بیماران تحت درمان رادیوتراپی و آنهایی که در مراحل اولیه بیماری هستند به طور روتین تحت جراحی قرار نمی گیرند. روش درمانی پرتونگاری بسیار مفید است ولی عالی نیست. Mir-31 و سایر microRNA ها توانایی ما را در تعیین مرحله بیماری این افراد بهبود می بخشند. بعلاوه، اگر ما بتوانیم تهاجمی شدن هر یک از بیماران را بهتر تخمین بزنیم، خواهیم توانست درمان بیماری را برای هر فرد شخصی کنیم. در سال 2013 در آمریکا در حدود 228190 مورد از سرطان ریه گزارش شده است که در حدود 159500 مورد با مرگ همراه بوده است. سرطان ریه بدون سلول های کوچک (NSCLC ) 80 درصد سرطان ریه را شامل می شود. آدنوکارسینوما ازانواع بسیار شایع آن می باشد که در حدود 40 درصد تمامی موارد سرطان ریه را در بر میگیرد. MicroRNA ها یک گروه کوچکی از RNAهای غیر کد شونده ای می باشند که ترجمه و یا تخریبRNA پیامبر (mRNA) و بنابراین پروتئین ساخته شده را تنظیم می کنند. MicroRNA های خاص در سرطان از تنظیم خارج شده و با شروع و ادامه رشد تومور مرتبط می باشند.

در این مطالعه محققین از 43 بیمار نمونه های آدنوکارسینومای اولیه ریه گرفته شد و 10 مورد از آنها با روش microRNA-sequencing  آنالیز شدند. 4 مورد متاستاز به گره لنفاوی و 6 مورد بدون متاستاز گزارش شدند. نتایج کلیدی بدست آمده شامل موارد زیر می باشد:

بیان miR-31 در بیماران با متاستاز به گره لنفاوی 4 برابر بیشتر از بیماران بدون متاستاز بود. miR-31 مهاجرت، تهاجم و تکثیر سلولی را افزایش داد. بیان بالای miR-31 بقای پائین بیماران را پیش بینی کرد، درحالیکه بیان پائین آن با بقای بالای بیماران مرتبط بود. به طور کل این نتایج نشان داد که microRNA ها می توانند به عنوان یک بیومارکر جهت تعیین مرحله بیماری سرطان ریه عمل کنند و اینکه کدامیک از بیماران تحت رادیوتراپی ممکن است با درمان اضافی دیگری بهبود یابند.

.

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه