تاریخ انتشار: پنجشنبه 04 مهر 1392
ثبت 16 رده سلول بنیادی جنینی در NIH

  ثبت 16 رده سلول بنیادی جنینی در NIH

دانشمندان انگلیسی اعلام کرده اند که 16 رده سلول بنیادی جنینی انسان را که تهیه کرده اند، به تائید NIH رسیده ومی تواند در امریکا مورد استفاده قرار گیرد.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از sciencedaily، رده های سلول بنیادی که دارای ژن هایی برای اختلالات ژنتیکی هستند مانند بیماری هانتینگون، ضغف عضلانی-نخاعی و فیبروز کیستیک به عنوان ابزار مطالعاتی ایده آل برای طراحی مدل هایی برای درک پیشرفت بیماری و در نهایت کمک به دانشمندان برای ابداع روش های درمانی جدید، مورد توجه هستند.

 ثبت رده های سلولی جدید توسط king’s college در لندن صورت گرفته که یکی از 5 مرکز بزرگ تهیه و ثبت کننده رده های سلول بنیادی جنینی حاوی ژن های بیماری ها هستند، در NIH است. به همین علت جایگاه مهمی در تحقیقات مربوط به طب ترمیمی دارد. رده های بنیادی جنینی از جنین های اهدایی منجمد شده ای که به علت بیماری های ژنتیکی برای IVF  مناسب نیستند، تهیه می شوند. بر خلاف سلول های بنیادی بالغ، سلول های بنیادی جنینی می توانند به هر نوع سلول در بدن، تمایز یابند بنابراین برای سلول در مانی بسیار مفید ترند. رده های سلول بنیادی جنینی خاص بیماری از جنین هایی که اختلاف  ژنتیکی دارند به دست می آیند و بنابراین برای انجام IVF مناسب نیستند اما پتانسیل زیادی برای تحقیقات در زمینه بیماری ها دارند. 16 رده سلول های بنیادی ثبت شده در NIH ژن های اختلالات ژنتیکی گوناگونی مانند ضعف عضلانی دوشن، هانتینگتون، فیبروز کیستیک، بیماری نادری چون Von Hippel-Lindau Syndrome, Wiskott-Aldrich syndrome, spinal muscular atrophy, myotonic dystrophy  و neurofibromatosis را حمل می کنند.

 

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه