تاریخ انتشار: شنبه 06 مهر 1392
شناسایی مسیر اسید رتینوئیک به عنوان تنظیم کننده کلیدی تشکیل سلول های بنیادی  خونی

  شناسایی مسیر اسید رتینوئیک به عنوان تنظیم کننده کلیدی تشکیل سلول های بنیادی خونی

محققین سلول های بنیادی با شناسایی مسیر پیام رسانی اسید رتینوئیک به عنوان تنظیم کننده کلیدی سلول های بنیادی شکل دهنده خون در جنین اولیه، یک گام به تولید این سلول های بنیادی نزدیک تر شدند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از sciencecodex،دکتر keller وتیمش با استفاده از مدل های موشی فرایند تکوین سلول های خونی را مورد مطالعه قرار دادند. آن ها نشان دادند که مسیر پیام رسانی اسید رتینوئیک برای تشکیل سلول های بنیادی شکل دهنده خون لازم است. اسید رتینوئیک از ویتامین A ساخته می شود و برای بسیاری از زمینه های رشد و تکوین انسانی ضروری است.

وقتی محققین به صورت ژنتیکی مسیری که منجر به تولید اسید رتینوئیک در موش می شد را تخریب کردند، هیچ سلول بنیادی شکل دهنده خونی تولید نشد. وقتی آن ها مسیر را در مرحله دقیقی که در آن سلول های بنیادی تکوین می یافتند فعال کردند، آن ها مشاهده کردند تعداد سلول های بنیادی شکل دهنده خون به میزان بسیار زیادی افزایش پیدا کرده است.

درک چگونگی ساخته شدن سلول ها و بافت های مختلف در جنین کلیدهای مهمی برای تولید انواع سلول های انسانی از سلول های بنیادی پرتوان در پتری دیش ارائه می دهد.

دکتر Keller در این زمینه می گوید: "یافته های ما یک تنظیم کننده کلیدی برای هدایت سلول های بنیادی پرتوان در ساخت سلول های بنیادی شکل دهنده خون را شناسایی کرد وما را یک گام به هدفمان که تکوین یک منبع جدید و نامحدود از سلول های بنیادی برای پیوند و برای درمان بیماری های مختلف سلول های خونی است نزدیک تر نمود."

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه