تاریخ انتشار: شنبه 14 بهمن 1402
 شیرین کننده‌های غیر قندی: آری یا خیر
خبر

  شیرین کننده‌های غیر قندی: آری یا خیر

محققان توصیه می‌کنند، شیرین کننده‌های غیر قندی به عنوان وسیله‌ای برای دستیابی به کنترل وزن یا کاهش خطر ابتلا به بیماری دیابت استفاده نشوند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بنیان، علی‌رغم نگرانی‌های مداوم در مورد تأثیرات شیرین‌کننده‌های غیرقندی مانند آسپارتام، سوکرالوز  و استویا، این شیرین‌کننده‌ها به طور فزاینده‌ای در انواع غذاها و نوشیدنی‌ها، از جمله خوراکی‌هایی که برای کودکان استفاده می‌شود، یافت می‌شوند. یک دیدگاه منتشر شده در JAMA Pediatrics توسط سه متخصص در مورد این موضوع تاکید می‌کند که تحقیقات در مورد اثرات سلامتی شیرین کننده‌های غیر قندی در کودکان به فوریت مورد نیاز است.

آلیسون سیلوتسکی، نویسنده اصلی این دیدگاه و دانشیار علوم ورزش و تغذیه دانشگاه جورج واشنگتن گفت: با توجه به عدم اطمینان در مورد نقش شیرین کننده‌های غیر قندی در رژیم غذایی و شواهدی که احتمال اثرات نامطلوب این گونه مواد بر سلامتی را نشان می‌دهد، یک رویکرد محتاطانه در مورد شیرین کننده‌های غیر قندی ضروری است - به ویژه در مورد کودکان. سیلوتسکی و همکارانش پیشنهاد می‌کنند که سازمان غذا و داروی ایالات متحده استفاده از شیرین کننده‌های غیر قندی را در محصولات غذایی و آشامیدنی که برای کودکان به بازار عرضه می‌شود تا زمانی که شواهد قطعی تری مبنی بر فواید یا مضرات آن وجود داشته باشد، محدود کند.

مطالعات انجام شده در بزرگسالان نشان می‌دهد که بین مصرف شیرین کننده‌های غیر قندی و دیابت نوع 2، بیماری‌های قلبی عروقی و مرگ و میر ارتباط وجود دارد. با این حال، تعداد کمی ‌از محققان اثرات سلامتی شیرین کننده‌های غیر قندی را در کودکان مورد بررسی قرار داده‌اند.

سیلوتسکی می‌گوید والدین اغلب متوجه نمی‌شوند که محصولات حاوی شیرین کننده‌های غیر قندی هستند و ممکن است غذاها و نوشیدنی‌های حاوی شیرین کننده‌های غیر قندی را انتخاب کنند و فکر کنند سالم تر هستند. به جای انتخاب چنین محصولاتی، سیلوتسکی به والدین پیشنهاد می‌کند که بر سلامت رژیم غذایی کلی تمرکز کنند و میوه‌ها و سبزیجات تازه و غلات کامل را انتخاب کنند و مصرف غذاها و نوشیدنی‌های سرشار از قندهای افزوده را محدود کنند. او می‌گوید به جای خرید نوشیدنی‌های میوه‌ای شیرین‌شده با شیرین‌کننده‌های بدون قند، به آب یا سایر جایگزین‌های شیرین‌نشده بچسبید.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه