تاریخ انتشار: یکشنبه 07 مهر 1392
نقشه تغییرات ژنتیکی تومورها روشی جدید جهت کمک به پیشرفت درمان فردی سرطان

  نقشه تغییرات ژنتیکی تومورها روشی جدید جهت کمک به پیشرفت درمان فردی سرطان

دانشمندان با بررسی تغییرات ژنومیک در تومورها توانستند روشی را جهت دسته بندی و مطالعه انواع سرطان ها بوجود آورند که کمک موثری در درمان انواع سرطان ها خواهد بود.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress از گذشته طراحی مطالعات بالینی جهت درمان سرطان بر بافت منشأ تومور تمرکز کرده بود، اما مطالعه جدیدی که در مرکز سرطان Sloan-Ketteringانجام شد روشی جدید را که بر پایه ژنومیک تومور می باشد.

چند مرحله ای بودن سرطان کاملأ مشخص شده می باشد، اما بدلیل تلاش هایی که بر روی  نقشه ژنوم سرطان در ایالات متحده انجام شد، برای اولین بار این فرآیند با جزئیات مولکولی دقیق مورد بررسی قرار گرفت.  جهش ها و سایر وقایع مولکولی، 20000 ژن سلول های انسانی را تحت تأثیر قرار می دهد.

اکنون، با آنالیز ژنوم بیش از 3000 نمونه از 12 نوع مختلف تومور، دو فرضیه اصلی تأیید شد: وقایع ژنتیکی خاص محدودی موجب ایجاد بیشتر تومورها می شود و تومورها می توانند توسط تغییرات انکوژنیک بدون در نظر گرفتن بافت منشأ دسته بندی شوند. مستقل بودن تغییرات انکوژنیک از بافتی که تومور از آن بوجود می آید، مشخص می کند که ترکیب خاص داروها برای بیماران انتخاب شده با انواع متفاوت سرطان می تواند مفید فایده باشد.

به گفته دکتر Sander در مطالعات بالینی آینده، ما خواهیم دید که بیماران مبتلا به نوع خاصی از سرطان اندومتریال با بیماران مبتلا به یک زیر گروهی از سرطان کولون در یک مطالعه  یکسان قرار می گیرند و پروفایل ژنومیک سرطان به انتخاب بیماران برای مطالعه بالینی کمک خواهد کرد.

توانایی آشکار کردن گروهی از وقایع مولکولی ایجاد کننده سرطان بر پایه سه تکنیک اصلی و پیشرفت  در این زمینه  در دهه اخیر می باشد. تکنولوژی های ژنومیک جدید با توان بالا و با هزینه کمتر منجر به جمع آوری اطلاعات ژنتیکی از هزاران تومور شد. آزمایشات و تحقیقات در زمینه ژنومیک سرطان دانشمندان را به سوی یافتن تغییرات مولکولی سوق داد که موجب بذخیم شدن سرطان ها می شود. با ارتباط دادن دانش و نتایج بدست آمده و روش های کامپیوتری، تغییرات ژنتیکی مولکولی ایجاد کننده سرطان شناسایی شد و ارتباط آن ها با زیر گروه های تومورها  و درمان های مؤثر سرطان بررسی شد.

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه