تاریخ انتشار: شنبه 10 دی 1390
نقشه احتمال ابتلا به دیابت نوع 2 ترسیم شد

  نقشه احتمال ابتلا به دیابت نوع 2 ترسیم شد

بر اساس تحقیقات انجام شده، اولین عوامل خطر مولکولی منجر به دیابت نوع 2، با ارائه "هشدار دهنده زود هنگام" نشانه داد که می تواند منجر به رویکردهای جدید برای درمان این بیماری و دیگر بیماری های انسانی شده است.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از ساینس دیلی، علی رغم تحقیقات گسترده مولکولی برای واریانس استعداد ابتلا به بیماری های شایع در بین افراد، این موضوع همچنان نامعلوم است و نمونه برجسته آن دیابت نوع 2 (T2D) است که یک اختلال انسانی بسیار گسترده می باشد.

حال این سوال مطرح است که مشخصه استعداد ابتلا به این بیماری چیست؟

تغییرات اپی ژنتیک که علائم مولکولی کوچکی هستند و بر ساختار DNA سوار هستند غالبا برای تغییر دادن استعداد فرض شده اند، اما شواهد مستقیم این فرضیه از بین رفته است.

در حال حاضر ، یک تیم تحقیقاتی به رهبری دکتر Asaf Hellman از موسسه تحقیقات پزشکی مشترک روش درمانی جدید چند مرحله ای،  شامل تجزیه و تحلیل بیماری به کمک تغییرات اپی ژنتیک صدها نفر از بیماران و افراد تحت کنترل ارائه داده اند.

این تیم تحقیقاتی تصمیم گرفت، نقشه تغییرات متیلاسیون DNA را به جای تغییرات توالی DNA ترسیم کند.

بر روی 1هزار و 169 بیمار مبتلا به دیابت نوع 2 و بدون هیچ گروه کنترل این تحقیق انجام شد. این تحقیقات نتایج واحدی از توانایی های منحصر به فرد این رویکرد تحقیقاتی تازه آشکار ساخت و نشانه بیماری مستعد کننده میتلاسیون DNA را نشان داد.

متیلاسیون DNA، یک مکانیزم طبیعی مورد استفاده برای تنظیم ژن ها و محافظت از DNA در برابر برخی از بیماری هاست.

این یکی از فرآیندهای تنظیم کننده است که به عنوان اپی ژنتیک، که در آن تغییر در بیان ژن رخ می دهد و بدون تغییر در توالی نوکلئوتیدی DNA اتفاق می افتد. نقص در این فرایند باعث ایجاد انواع مختلفی از بیماری می شود که باعث رنجش انسان ها می گردد.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه