تاریخ انتشار: ﺳﻪشنبه 09 مهر 1392
آیا سلول ها بنیادی می توانند به درمان بیماری های ریوی نادر کمک کنند؟

  آیا سلول ها بنیادی می توانند به درمان بیماری های ریوی نادر کمک کنند؟

سلول های بنیادی امروزه برای درمان بیماری های درگیر در بسیاری از اندام ها استفاده می شوند اما مطالعاتی که از آن ها در درمان بیماری های ریوی استفاده کرده باشند نادر است. محققین سعی دارند با استفاده از تجربه ای که در سلول درمانی اندام های دیگر به دست آورده اند به درمان بیماری های نادر ریوی بپردازند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از miamiherlad، دکتر Glassberg توانسته است موافقت سازمان غذا و داروی آمریکا را برای مطالعات بالینی که از سلول های بنیادی مزانشیمی برای درمان بیماری های نادر ریوی موسوم به فیبروز ایدیوپاتیک ریوی جلب کنند. این بیماری اغلب افراد 55 سال به بالا و افراد سیگاری را در برمی گیرد.

برای مطالعات بالینی، Glassberg تصمیم گرفت اولین بار روی بیماری ریوی تمرکز کند . در بیماری مثل فیبروز ایدیوپاتیک ریوی وقتی فیبروز ایجاد می شود در واقع مرحله پایانی است و سلول های آسیب دیده نمی توانند چگونه خودشان را ترمیم کنند.

دکتر Glassberg قصد انجام  فاز اولیه مطالعات بالینی روی 9 بیمار را در ماه های آینده دارد که به صورت داخل وریدی سلول های بنیادی را  دریافت خواهند کرد. فاز دوم شامل 16 بیمار خواهد بود که برخی از آن ها سلول های بنیادی را به عنوان دارو در یافت می کنند و به بقیه placebo یا یک ماده دارونما داده خواهد شد. فاز سوم و نهایی شامل حدود 300 بیمار خواهد بود.

به نظر می رسد فیبروز ایدیوپاتیک ریوی همه ویژگی ها و خصوصیات که آن را مستعد پاسخ به سلول درمانی می کند را داراست و سلول های بنیادی می توانند به طرق مختلف روی جایگاه آسیب دیده اثر بگذارند.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه