تاریخ انتشار: یکشنبه 11 دی 1390
داروی آواستین ناموفق در برابر سرطان تخمدان

  داروی آواستین ناموفق در برابر سرطان تخمدان

دو مطالعه جدید نشان داد که داروی آواستین بقای بسیاری از بیماران را بهبود نمی بخشد وازبدتر شدن بیماری فقط برای چند ماه ، با عوارض جانبی بیشتری جلوگیری می کند.
امتیاز: Article Rating
به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress، آواستین ، داروی پرفروشی که برای درمان سرطان سینه تایید نشده است ، اکنون در برابر سرطان تخمدان نیزناامید کننده به نظر می رسد.
داروی Genentech موفق به کسب تاییدیه اروپا در هفته گذشته برای سرطان پیشرفته تخمدان شد. اما سازنده آن هیچ برنامه فوری را برای گرفتن تاییدیه مشابه در ایالات متحده ندارد.
در ماه نوامبر ، FDA تاییدیه آواستین را برای سرطان پستان به دلیل نداشتن افزایش معنی دارطول عمرو داشتنن عوارض جانبی جدی لغو کرد. آواستین هنوز هم می تواند برای برخی از سرطان ها مثل روده بزرگ ، ریه ، کلیه و مغز استفاده شود.
در یک مطالعه، به رهبری دکترRobert Burger  از مرکز سرطان فیلادلفیا ، نزدیک به 1900 زن مبتلا به سرطان تخمدان پیشرفته با سه ترکیب دارویی درمان شدند. مدت زمانی که طول کشید تا بیماری بدتر شود درآنهایی که تنها تحت شیمی درمانی بودند به طور متوسط 10 ماه  بود، افزودن آواستین تنها یک تا چهار ماه بهبودی بیشتری برای دو گروه دیگر داشت.
بقا در میان گروه ها مشابه بود و عوارض جانبی بیشتری( فشار خون بالا ، برخی از مشکلات معده و روده ای که نیاز به درمان داشتند) در میان کسانی که تحت درمان آواستین بودند مشاهده شد.
در مطالعه دیگری که توسط محققان انگلستانی انجام شد ، بیش از 1،500 بیمار مبتلا به سرطان تخمدان تحت  شیمی درمانی با یا بدون آواستین قرارگرفتند. این دارو سرطان را تنها یک تا دو ماه بیشتر از شیمیایی درمانی با موارد بیشتری از فشار خون بالا به تعویق انداخت.
"وضعیت بسیار شبیه به نتایج سرطان پستان بود و تاییدیه مجدد گرفتن بعید بنظر می رسد مگر اینکه یک مارکر بیولوژیک بتواند نشان دهد که این دارو به نفع بیماران خواهد بود.
حدود 220 هزار مورد جدید از سرطان تخمدان هر ساله در سراسر جهان تشخیص داده می شود که 140 هزار مرگ و میربه همراه دارد.
پایان مطلب/
ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه