تاریخ انتشار: دوشنبه 12 دی 1390
مرحله اول كارگاه تكنيك هاي مولكولي در جهاد دانشگاهي اردبيل برگزار شد

  مرحله اول كارگاه تكنيك هاي مولكولي در جهاد دانشگاهي اردبيل برگزار شد

مرحله اول كارگاه تكنيك‌هاي مولكولي به صورت تئوري وعملي در مركز درمان ناباروري و تحقيقات سلول درماني جهاد دانشگاهي واحد استان اردبيل برگزار شد.
امتیاز: Article Rating
به گزارش بنیان به نقل از ایسنا؛ مهدي اصغري، مسؤول مركز درمان ناباروري و تحقيقات سلول درماني جهاد دانشگاهي واحد استان اردبيل در گفت‌وگو با خبرنگار علمي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) در اين خصوص گفت: طراحي پرايمر، آشنايي با نرم افزارهاي مربوطه، استخراج DNA، آماده‌سازي نمونه هاي PCR ،Real Time -PCR و همچنين كار عملي جهت تفسير داده‌هاي به دست آمده از جمله كارهاي عملي انجام شده در اين كارگاه آموزشي بود.

وي افزود: كار با دستگاه‌هاي مرتبط با اين موضوع بالاخص PCR و الكتروفورز و چگونگي آناليز داده هاي به دست آمده و انواع آناليزهاي ممكن از ديگر مباحث مطرح شده در اين كارگاه بود.

اصغري تعداد شركت كنندگان اين كارگاه را 20 نفر اعلام و اظهار كرد: اكثر شركت كنندگان دانشجويان مقطع كارشناسي ارشد از رشته هاي پزشكي، علوم آزمايشگاهي و ميكروبيولوژي هستند.

مسوول مركز درمان ناباروري و تحقيقات سلول درماني جهاد دانشگاهي واحد استان اردبيل اعلام كرد: طي برگزاري اين كارگاه به بيان اصول و مزاياي سيستم هاي مبتني بر PCR و Real Time و قابليت هاي آن براي آزمايش نمونه هاي مختلف و همچنين انواع روشها و نرم افزارهاي مورد استفاده براي آناليز داده هاي به دست آمده و سيستم جديد iPCR پرداخته شد.
ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه