تاریخ انتشار: جمعه 12 مهر 1392
برگزاري همايش ملي سلولهاي بنيادي و اختلالات بينايي در اصفهان

  برگزاري همايش ملي سلولهاي بنيادي و اختلالات بينايي در اصفهان

همایش ملی سلولهای بنیادی و اختلالات بینایی در پژوهشگده زیست فناوری رویان در اصفهان برگزار شد.
امتیاز: Article Rating
به گزارش بنیان، در این همایش یک روزه 70 نفر از متخصصان چشم پزشکی و بیولوژیست های کشورمان آخرین یافته های علمی سلولهای بنیادی چشمی برای درمان اختلالات بینایی را بررسی کردند.
دبیر علمی این همایش گفت: 10 مقاله در این همایش به صورت سخنرانی ارائه شد .
دکتر نصر اصفهانی آشنایی با روند مولکولی تکوین طبیعی چشم ، درمان اختلالات بینایی با سلولهای بنیادی وآشنایی با روند تمیز سلولهای بنیادی به سلولهای شبکیه در شرایط آزمایشگاهی و ساخت چشم اولیه در آزمایشگاه را از اهداف برگزاری این همایش بیان کرد.
دکتر امیر پور عضو هیئت علمی گروه آناتومی دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان هم در این همایش از موفقیت تحقیقات آزمایشگاهی در تمایز سلولهای پیش ساز به سلول های عصبی شبکیه با استفاده از سلولهای اپی تلیال رنگدانه ای چشم وکیکو پروتئین shh خبرداد و گفت : در این روش سلولهای شبکیه به چشم خرگوش تزریق شده و سلولها جایگزین سلول های ضایعه دیده شدند.
وی مدت پژوهش دستیابی به این موفقیت را 2 سال برشمرد و گفت : این دستاورد علمی برای بیماران آسیب دیده عصب چشمی کاربرد دارد.
سه نوع اختلال بینایی شامل شب کوری ، نابینایی مربوط به سن و استارگات (شایع ترین اختلال بینایی در سنین پایین و جوانان ) ، از طریق سلولهای بنیادی قابل درمان است.
پایان مطلب/
ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه