تاریخ انتشار: یکشنبه 14 مهر 1392
کشف روشی جدید جهت تخصصی شدن مجدد سلول های بنیادی

  کشف روشی جدید جهت تخصصی شدن مجدد سلول های بنیادی

دانشمندان با کشف روشی به نام تخصصی شدن مجدد، سلول های پرتوان القا شده (iPSC) را به سلول های خون ساز و سلول های پیش ساز برای مدل های حیوانی جهت مدل سازی بیماری ها در in vivo تبدیل کردند .
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل ازRPNEWSWIRE یک تیم تحقیقاتی، روشی جدید را برای تغییر سلول های بنیادی پرتوان القا شده (iPSCs) به سلول های بنیادی خون ساز و سلول های پیش ساز برای مدل سازی بیماری ها در in vivo گزارش کردند. با این استراتژی که تخصصی شدن مجدد نام گرفت، این تیم تحقیقاتی برموانع تکنیکی جهت ایجاد مدل های حیوانی بیماری های خونی از هزاران دودمان سلولی iPSC فائق آمدند.

اصلی ترین مزیت این تکنیک ترکیبات مورد استفاده در آن می باشد. این تیم تحقیقاتی در ابتدا با سلول های iPSC ای که به پیش سازهای میلوئیدی تبدیل می شدند،کار خود را آغاز کردند که نزدیکی بیشتری  به پیش سازهای خون ساز نسبت به پوست و یا انواع سلولی کاملأ تمایز یافته داشت . سپس محققین با استفاده از یک گروه اانتخاب شده ای از فاکتورهای رونویسی باعث تغییر سلول ها به  رده تعهد یافته میلوئیدی وپیش سازهای خونی شدند.از این روش تخصص یافتگی مجدد می توان  به عنوان راهکاری جدید در  تولید تعداد زیادی از سلول های مورد نیاز برای ایجاد مدل های حیوانی ازسلول های  iPSC تولید شده انسان هایی که از اختلالات خونی مانند آنمی و تالاسمی رنج می برند،یادکرد

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه