تاریخ انتشار: دوشنبه 12 دی 1390
سرنخ های جدید در مورد از دست دادن حافظه دربرخی  افراد مسن

  سرنخ های جدید در مورد از دست دادن حافظه دربرخی افراد مسن

تحقیقات جدید «سکته های خاموش، یا نقاط کوچک حاصل ازسلول های مرده مغزرا که در یکی از چهار فرد مسن مورد مطالعه یافت شده است به از دست دادن حافظه دراین افراد مسن مرتبط دانست. این مطالعه در مجله Neurology منتشر شده است.
امتیاز: Article Rating
به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress؛ دکتر Adam M. Brickman نویسنده این مطالعه از موسسه تحقیقاتی بیماری آلزایمر و پیری مغز در دانشگاه کلمبیا ی نیویورک  گفت: جنبه های جدید مطالعه از دست دادن حافظه در افراد مسن ، بررسی سکته مغزی خاموش و انقباض هیپوکامپ به طورهمزمان است.
برای این بررسی ، از یک گروه شامل 658 فرد 65 ساله و مسن تر بدون علائم زوال عقل اسکن های مغزی MRI گرفته شد. شرکت کنندگان همچنین تحت آزمایش اندازه گیری حافظه، زبان ، سرعت پردازش اطلاعات و ادراک بصری قرار گرفتند. در مجموع 174 نفر از شرکت کنندگان سکته مغزی خاموش داشتند.
این مطالعه نشان داد که افراد مبتلا به سکته مغزی خاموش در آزمون حافظه نسبت به افراد بدون سکته مغزی خاموش نتایج خوبی بدست نیاوردند. همچنین این افراد هیپوکامپ کوچکی داشتند، هیپوکامپ مرکز حافظه در مغز است.
Brickman گفت : " ازآنجاییکه شرایطی مانند بیماری آلزایمر عمدتا با مشکلات حافظه مشخص می شود ، نتایج ما بینش بیشتری در مورد عوامل ایجاد علائم و توسعه راههای جدید  پیشگیری از آن ارائه می کند. با توجه به اینکه در این مطالعه به نظر می رسد سکته خاموش و حجم هیپوکامپ با از دست دادن حافظه همراه است، نتایج ما پیشگیری از سکته مغزی را به عنوان وسیله ای برای رفع مشکلات حافظه پیشنهاد می کند ".
ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه