تاریخ انتشار: ﺳﻪشنبه 13 دی 1390
یافته های جدید از فیبروزعضلات

  یافته های جدید از فیبروزعضلات

درمطالعه ای که در مجله Cell Biology به چاپ رسیده است،  محققان توضیح دادند چگونه افزایش تولید ریز RNA ها باعث وخامت تدریجی عضلات در مدل موشی دیستروفی عضلانی دوشن (DMD) می شود.
امتیاز: Article Rating
به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress؛ با توجه به سن بیماران DMD، سلول های عضلانی آسیب دیده آنها به تدریج توسط بافت فیبروزغنی از کلاژن جایگزین می شود. بخشی ازاین عضلات فیبروزی توسط فاکتوررشد TGF-beta ، که در بیماران مبتلا به DMD بسیار فعال است، القاء می شود هر چند که چگونگی افزایش فیبروژنزیس توسط این سیتوکین نامشخص است. Canovas -  Muñoz Pura  وهمکارانش به بررسی نقش miR-21، (یک ریز RNA تولید شده توسط TGF بتا) در DMD پرداختند.
miR-21 در فیبروبلاست های تولید کننده کلاژن هم بیماران DMD و هم مدل های موشی فعال شده و علائم بیماری شبیه به دیستروفی عضلانی انسان را ایجاد می کند. مهار miR-21 سطوح کلاژن را کاهش داده واز فیبروز ممانعت کرده و یا حتی آنرا معکوس می کند.
محققان همچنین کشف کردند که فعالیت TGF - بتا و تولید  miR-2 توسط تعادل دوعامل خارج سلولی تنظیم می شود : UPA ، پروتئازی که TGF - بتا را فعال می کند و PAI – 1 که مهارکننده آن است. موش ها عضلات فیبروزی را درغیاب PAI - 1 با سرعت بیشتری ایجاد می کنند، اما این نشانه ها می تواند با مهار UPA با دارو و یا siRNA خاص معکوس شود.
مهار کننده های TGF – بتا ، فیبروز عضلانی را مهار می کنند اما عوارض جانبی آسیب رسانی دارند ، این مطالعه نشان می دهد که UPA یا miR-21 ، ممکن است بتوانند اهداف دارویی جایگزین باشند. Canovas-  Muñoz اکنون می خواهد عملکرد miR-21 در انواع سلول های دیگر موثر بر تعادل عضلانی، مانند ماکروفاژها ی درگیر در ترمیم بافت مورد بررسی قرار دهد.
ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه