تاریخ انتشار: چهارشنبه 17 مهر 1392
افزایش  جراحی زیبایی بینی نکته مثبتی نیست
رئیس کل سازمان نظام پزشکی

  افزایش جراحی زیبایی بینی نکته مثبتی نیست

رئیس کل سازمان نظام پزشکی: افزایش متقاضیان عمل جراحی بینی فی النفسه نکته مثبتی نیست.اما از نظر علمی خوب است زیرا نشان دهنده کیفیت بالای جراحی و علاقه مردم به زیبایی و نشاط اجتماعی است.
امتیاز: Article Rating

دکتر علیرضا زالی با اشاره به اینکه تقاضا برای جراحی های زیبایی بینی به فرهنگ و کیفیت این جراحی در آن کشور بستگی دارد افزود: به دلیل کیفیت بالایی که جراحی های بینی در ایران دارد، تقاضای این جراحی در بین مردم افزایش پیدا کرده است.

وی ادامه داد:البته افزایش متقاضیان  عمل جراحی بینی فی النفسه نکته مثبتی نیست.اما از نظر علمی خوب است زیرا نشان دهنده کیفیت بالای جراحی و علاقه مردم به زیبایی و نشاط اجتماعی  است.رئیس کل سازمان نظام پزشکی با اشاره به راضی نبودن بیمار از نتیجه جراحی در برخی موارد بیان کرد:در برخی موارد دیده شده متقاضی پس از عمل جراحی از نتیجه آن راضی نیست.به همین دلیل پیشنهاد می کنم قبل از جراحی پزشک با متقاضی مصاحبه های روان شناختی انجام دهد و در انتخاب مریض دقت کند.

دکتر زالی از پایین آمدن  سن متقاضیان عمل های زیبایی بینی در ایران خبر داد و افزود: عمل جراحی بینی در سن پایین باعث افزایش اعتماد به نفس فرد شده و حضور او در جامعه را جلو می اندازد. البته باید توجه داشت عمل بینی نه تنها جنبه زیبایی دارد بلکه دارای جنبه علمی و سلامت هم است.پزشک نباید به تنفس و بویایی بیمار آسیب برساند.عملی موفق است که ضمن زیبایی ویژگی های سلامت را هم دارا باشد.
وی افزود: عمده شکایات ها توسط افرادی بوده است که در سنین بالا جراحی کردند. در کل مجموعه شکایت ها 8% است.50% از کسانی که شکایت کردند نتیجه عمل خود را خوب دانسته اند در صورتی که  انتظار خیلی خوب داشته اند.


وی افزود:بیمار برای قضاوت نتیجه عمل باید صبور باشد. نتیجه عمل 4 هفته تا 3 ماه بعد از عمل مشخص می شود. اما با توجه به ضخامت، چربی پوست و... پدیدار شدن نتیجه قطعی تا 2 سال طول می کشد.
رئیس کل سازمان نظام پزشکی در پایان افزود:با طراحی راینولوژی پیشرفت های ارزنده ای در ایران انجام شد. راینولوژی ایران به دلیل تلاش های متخصصین گوش و حلق و بینی و سر و گردن در منطقه پیشتاز است.برگزاری چهارمین کنگره راینولوژی  باعث تبادل تجارب، تکنیک ها و جدیدیترین اطالاعت می شود.حضور اساتید خارجی فرصتی استثنایی برای همکاران ایرانی است.

پایان مطلب/

 

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه