تاریخ انتشار: ﺳﻪشنبه 13 دی 1390
ویروس هپاتیت C  با ربودن ریز RNA کبدی بقاء  خود را حفظ می کند

  ویروس هپاتیت C با ربودن ریز RNA کبدی بقاء خود را حفظ می کند

بیماری های ویروسی ، هنوزهم  یکی از بزرگترین چالش های علم پزشکی است که به لطف هزاران سال تکامل مشترک با انسان ، توانایی مهار بیولوژی میزبان را برای حفظ وبقا خود بدست آوردند، بنابراین هدف قرار دادن آنها با درمان های پزشکی بسیار دشوار است .
امتیاز: Article Rating
به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress؛ دانشمندان در دانشگاه کارولینای شمالی در چپل هیل ، برای اولین بار نشان دادند که چگونه مولکول کوچک RNA که تنظیم کننده بیان ژن در سلولهای کبد انسان است توسط ویروس هپاتیت C ربوده می شود تا بقای خود را حفظ کند.
ریز RNA ها بیان ژن را در سلولها ، معمولا از طریق مسدود کردن تولید پروتئین های کلیدی  تنظیم می کنند. این تیم تحقیقاتی دریافت که اتصال یک ریز RNA برجسته در سلول های کبدی ، به نام MIR - 122 ، سبب تثبیت RNA ویروسی ، پیشبرد تکثیر ژنوم ویروس در کبد و حفظ چرخه حیات آن می شود.
دکتر  Stanley M. Lemon می گوید: ویروس هپاتیت C دو کار بسیار جالب با MIR - 122 انجام میدهد: اول اینکه یک رابطه منحصر به فرد با این تنظیم کننده کلیدی برقرارمی کند، دوم اینکه، این ویروس فرایندی را که معمولا تنظیم کننده پایین دست بیان ژن است ربوده و سبب ثبات RNA خود و بیان پروتئین های ویروسی مورد نیاز برای چرخه حیات خود می شود .
در حال حاضر این تیم تحقیقاتی نشان داده است که چگونه یک داروی ضد ویروسی جدید ویروسی را مورد هدف قرار می دهد. دارویی به نام "antagomer"  به MIR - 122 متصل می شود و آن را از کبد جدا کرده و در نتیجه با بی ثبات کردن ژنوم ویروسی سبب تسریع تخریب آن در کبد می شود.
ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه