تاریخ انتشار: یکشنبه 21 مهر 1392
سلول های معده به طور طبیعی به حالت بنیادی برمی گردند

  سلول های معده به طور طبیعی به حالت بنیادی برمی گردند

تحقیقات جدید نشان داده است که معده به طور طبیعی بیش از آن چه که قبلا تصور می شد، سلول های بنیادی تولید می کند که احتمالا برای ترمیم آسیب های ناشی از عفونت ها، مایعات گوارشی و غذاهایی است که می خوریم،مورد استفاده قرار می گیرد.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از sciencedaily، سلول های بنیادی توان تمایز به بسیاری از سلول های خاص را دارند و محققین سال هاست که بر روی توان ترمیمی آن ها در سراسر بدن کار می کنند. اما دلیل این که چگونه سلول های بالغ تمایز یافته به سلول های بنیادی تبدیل می شوند و در ترمیم دخالت می کنند هنوز به خوبی مشخص نیست.

محققین دانشگاه واشنگتن در مطالعه جدید خود گزارش کرده اند که رده ای از سلول های خاص معده بیشتر از آن چه تصور می شود به حالت بنیادینگی بر می گردند. دکتر میلز در این زمینه می گوید: ما قبلا می دانستیم که  این سلول ها که سلول های اصلی معده نامیده می شوند می توانند به سلول های بنیادی تبدیل شوند تا ترمیم را به صورت موقتی در آسیب دیدگی های قابل توجه معده انجام دهند. و این مطلب که حتی در غیاب یک آسیب دیدگی قابل توجه اتفاق می افتد به نظر می رسد خیلی راحت تر از آن چیزی باشد که ما فکر می کنیم.

سلول های اصلی به طور طبیعی مایعات گوارشی را تولید می کنند. میلز و تیمش نشان دادند که مارکرهای شناسایی نشان داده اند که تعدادکمی از سلول های اصلی حتی در غیاب یک آسیب دیدگی جدی به سلول های بنیادی تبدیل می شوند.

اگر یک آسیب دیدگی قابل توجه در سلول های کشت داده شده یا مدل های حیوانی نشان داده شود، سلول های اصلی بیشتری به سلول های بنیادی تبدیل می شوند و ترمیم این آسیب دیدگی را ممکن می سازند.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
چهارشنبه, 01 آبان,1392

Arella

sallam.az site zibaton didan kardam va az shoma bekhatera site khobeton mamnonam .agare mishe hamrah ba arshiyo akhbaretom zaban asly mataleb ra nis begozarid.mamnoon

ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه