تاریخ انتشار: دوشنبه 22 مهر 1392
نقش جدید باز کننده مارپیچ DNA در مهار تومورهای مغزی و سرطان ها

  نقش جدید باز کننده مارپیچ DNA در مهار تومورهای مغزی و سرطان ها

مولکول دخیل در فرآیند ترمیم DNA به نام RTEL1 می تواند فاکتوری مهم در مهار تومورهایی مانند مدولابلاستوما باشد.
امتیاز: Article Rating
به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress مولکولی به نام RTEL1 که مسئول حفظ انتهای کروموزوم ها می باشد، نیز می تواند نقشی حیاتی در سراسر کل ژنوم بازی کند. به گفته دکتر Boulton، RTEL1 با مولکول دیگری به نام PCNA کار میکند. RTEL1 به PCNA کمک می کند تا حلقه ای را به دور DNA تشکیل دهد و مارپیچ DNA را ایجاد می کند. این فرآیند جهت تکثیر صحیح DNA ضروری می باشد. بنابراین سلول ها می توانند رشد کرده و بدون وقوع اشتباهات ژنتیکی تقسیم شوند.
 
زمانی که RTEL1 دارای اشتباهی باشد که از اتصال به PCNA جلوگیری کند، تکثیر DNA مختل شده و اشتباهات حین تکثیر ایجاد کننده سرطان افزایش می یابد. زمانی که ژن RTEL1 در موش ها معیوب شود، ریسک انواع متفاوتی از سرطان ها مانند لیمفوما و مدولابلاستوما افزایش می یابد.
 
مطالعات قبلی ارتباط بین RTEL1 و سرطان های مغز را نشان داد. این مطالعه تأیید کرد که RTEL1 در مهار سرطان با متوقف کردن اشتباهات حین تکثیر DNA دخیل است. اما به مطالعات بیشتری نیاز است.
 
دکتر Arneyمی گوید: موشکافی عملکرد داخلی سلول های سرطانی جهت کنترل سرطان ضروری است که مرحله مهمی در فهم ماشین تکثیر مولکولی می باشد و دری را بسوی جلوگیری و درمان بیماری ها باز خواهد کرد.
پایان مطلب/
ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه