تاریخ انتشار: چهارشنبه 24 مهر 1392
کشف چهار واریته ژنی مرتبط با سرطان مری و بیماری Barrettˈs مری

  کشف چهار واریته ژنی مرتبط با سرطان مری و بیماری Barrettˈs مری

محققین موفق به کشف چهار واریته ژنی شده اند که با افزایش خطر ابتلا به سرطان مری و پیش ساز آن یعنی شرایطی که آن را Barrettˈs مری می گویند، مرتبط است.
امتیاز: Article Rating

 به گزارش بنیان به نقل از medindia، یافته های اپیدمیولوژیک، بر مبنای مطالعات انجام گرفته توسط محققین موسسه BEACON، به وضوح نشان داده است که عوامل محیطی مانند چاقی، رفلکس معدی مری و سیگار به میزان وسیعی مسئول افزایش سریع وقوع و مرگ به دلیل آدنوکارسینومای مری هستند. از طرف دیگر، مستندات رو به افزایشی نیز در مورد نقش عوامل ارثی در این زمینه وجود دارد.

به منظور درک بهتر ژنتیک سرطان مری و بیماری Barrettˈs اطلاعات و نمونه های DNA بدست آمده از 15 مطالعه بین المللی صورت گرفته در این زمینه در 20 سال گذشته را بررسی کردند تا بتوانند توارثی بودن این شرایط و هویت ژنتیکی واریته هایی که مربوط به افزایش خطر این بیماری ها هستند را ارزیابی کنند.

نمونه های DNA برای بیش از یک میلیون واریته مورد ارزیابی قرار گرفت. و به منظور قوی تر شدن استنباط آماری این مطالعه اطلاعات به دست آمده از منابع عمومی تر نیز به اطلاعات پیشین افزوده شد.

بعد از مخلوط کردن اطلاعات، محققین واریته های ژنتیکی را روی سه جایگاه و روی کروموزوم های3، 9 و 19 شناسایی کردند که به طور مشخصی با آدنوکارسینومای مری و  Barrettˈs مری در ارتباط بود. آن ها هم چنین مشاهده کردند که واریته ژنتیکی رو ی کروموزوم 16 که قبلا با Barrettˈs مری در ارتباط بود با افزایش خطر ابتلا به آدنوکارسینومای مری نیز در ارتباط است.

پایان  مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه