تاریخ انتشار: چهارشنبه 14 دی 1390
عوامل خطرزا در روند رو به رشد سرطان کبد شناسایی شد

  عوامل خطرزا در روند رو به رشد سرطان کبد شناسایی شد

پزشکان سالهاست که دریافتند بروز سرطان مرگبار کبد ، در حال افزایش است ، اما آنچه که موجب این روند می شود به صورت یک راز باقی مانده است. دو مطالعه اخیر کلینیک مایو ، تصویر شفاف تری از بروز سرطان سلول هپاتوسیتی (HCC) یا سرطان کبد را که در ایالات متحده در سه دهه گذشته سه برابر شده ارائه کرده است.
امتیاز: Article Rating
به گزارش بنیان به نقل از ScienceDaily؛ دکتر W. Ray Kim محقق اصلی مطالعه گفت : این مطالعات اهمیت شناسایی افراد با عوامل خطرزا را در جمعیت های خاص برای کمک به شناسایی این بیماری در مراحل اولیه روشن می کند.
گروه تحقیقاتی دکتر کیم سوابق چند دهه ای جمع آوری شده درپروژه اپیدمیولوژی روچستررا مورد بررسی قرار داد. این مطالعه نشان داد شیوع کلی HCC در جمعیت (6.9 در هر 100،000) بالاتر از میزان برآورد شده بر اساس داده ها ی موسسه ملی سرطان (5.1 در هر 100،000) است. این مطالعه همچنین نشان داد که HCC ، که دو دهه قبل توسط  بیماری زخم کبد مانند سیروز ناشی از مصرف الکل ایجاد می شد ، در حال حاضر ناشی از عفونت هپاتیت C است. یازده درصد از موارد نیز به چاقی ، به ویژه بیماری کبد چرب ، مرتبط بود.
مطالعه دیگر به طور انحصاری جمعیت سومالیایی ها ، که در ایالات متحده به خصوص در مینه سوتا در حال رشد است را مورد بررسی قرار دادند ، این کشور شرق آفریقا مشهوربه شیوع بالای هپاتیت B ، یک عامل خطرزا برای HCC است.
محققان پروژه کلینیک مایو تایید کردند که هپاتیت B به عنوان یک عامل خطرزا است ، اما آنها همچنین دریافتند که درصد قابل توجهی از موارد سرطان کبد در جمعیت را می توان به هپاتیت C نسبت داد.
این مطالعه نشان می دهد که غربالگری هپاتیت C می تواند برای جمعیت سومالیایی مفید بوده ومراقبت بیشترافراد در معرض خطر سرطان کبد را ممکن می سازد.
ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه