تاریخ انتشار: پنجشنبه 25 مهر 1392
تشخیص سرطان ریه و پروستات توسط یک آزمایش خون ساده

  تشخیص سرطان ریه و پروستات توسط یک آزمایش خون ساده

محققین توانستند با بررسی میزان اسیدهای چرب فاقد سرم در خون، آزمایشی را جهت تشخیص زود هنگام سرطان ریه و پروستات کشف کنند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از sciencedaily سرطان های پروستات و ریه در مراحل اولیه و همچنین عود آن ها می تواند با یک آزمایش خون ساده قابل تشخیص باشد. اسیدهای چرب فاقد سرم ومتابولیت های آن ها می تواند به عنوان بیومارکر غربالگری در تشخیص مراحل اولیه سرطان و همچنین احتمال بهبود و عود بیماری پس از برداشتن تومور مورد استفاده قرار گیرند.
از آنجاییکه سرطان دومین علت مرگ و میر در سراسر جهان می باشد، تشخیص زود هنگام آن اهمیت دارد. به گفته دکتر Liu در این مطالعه ترکیباتی را شناسایی کردند که به نظر می رسد که بیومارکرهای غربالگری جدیدی در تشخیص و درمان سرطان هستند. در این مطالعه نمونه خون 55 بیمار سرطان ریه و 40 بیمار سرطان پروستات با نمونه ها ی خون افراد سالم مقایسه شد. سپس 24 بیمار پس از جراحی موفقیت آمیز سرطان ریه و در 6 تا 24 ساعت پس از جراحی بررسی شدند. بیماران سرطانی دارای اسیدهای چرب فاقد سرم و متابولیت های آن با غلظت 1 تا 6  برابر بیشتراز افراد سالم بودند. در گروه دوم غلظت اسیدهای چرب در طی 24 ساعت پس از جراحی تومور 3 تا 10 بار کاهش یافت.
سرطان ریه شایع ترین نوع سرطان در جهان می باشد که یک سرطان کشنده در زن و مرد در آمریکا می باشد. این سرطان موجب مرگ و میر بالاتری نسبت به سه سرطان کولون، سینه و پروستات می گردد. سرطان پروستات شایع ترین نوع سرطان در مردها در آمریکا می باشد. یک آزمایش خون آنتی ژن خاص پروستات یا PSA وجود دارد که نسبت مثبت کاذب بالایی دارد و به بیوپسی های غیر ضروری بسیاری نیاز دارد. اما آزمایش خونی که در این مطالعه مطرح شد می تواند آزمایش مفیدتری برای سرطان پروستات باشد.
به گفته دکتر Sessler این اولین مرحله رسیدن به یک روش آسان جهت تشخیص زود هنگام سرطان ریه و پروستات می باشد که می تواند در اندازه گیری میزان موفقیت جراحی تومورها سریعأ پس از جراحی و عود بیماری در مدت زمان طولانی مفید باشد.
پایان مطلب/
 

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه