تاریخ انتشار: چهارشنبه 14 دی 1390
اوتیسم ممکن است به ویژگی های غیر طبیعی سیستم ایمنی بدن و یک جزء پروتئینی جدید مرتبط باشد

  اوتیسم ممکن است به ویژگی های غیر طبیعی سیستم ایمنی بدن و یک جزء پروتئینی جدید مرتبط باشد

به گزارش یک گروه تحقیقاتی از دانشگاه فلوریدای جنوبی ، اختلالات سیستم ایمنی در افراد با اختلالات طیف اوتیسم به پروتئین پیش ساز آمیلوئید (APP) مرتبط  است.
امتیاز: Article Rating
به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress؛ این مطالعه که بر روی مدل های موشی اوتیسم انجام شده ، حاکی از آن است که سطوح  APP موجود درگردش خون می تواند اختلال جمعیت سلولهای ایمنی بدن و عملکرد آنها راکه در برخی از بیماران مبتلا به اوتیسم مشاهده شده است توضیح دهد. این یافته ها به تازگی در مجله Experimental Biology منتشر شده است.
اوتیسم بر یکی از هر 110 کودک در ایالات متحده آمریکا تاثیر می گذارد. هیچ گونه بیومارکری برای شناسایی آن وجود ندارد و پیش آگهی اوتیسم  نیزضعیف است .
بنا برگزارش های علمی اخیر، پروتئین پیش ساز آمیلوئید که به طور معمول در تحقیقات مربوط به بیماری آلزایمر مورد توجه است ، در خون کودکان مبتلا به اوتیسم مشاهده شده است. این پروتئین ، که فاکتور رشد شناخته شده برای اعصاب است به نظر می رسد در پاسخ ایمنی سلول T نیزنقش مهمی دارد.
محققان ازتکنیک های زیست شناسی مولکولی و ایمونوهیستوشیمی برای توصیف توسعه سلول های T درتیموس وهمچنین عملکرد شان درطحال حیوانات مورد آزمایش استفاده کرده ، سپس این موش های ترانس ژن را با انواع وحشی مقایسه کردند.
محققان دریافتند که افزایش سطحAPP  درموش های ترانس ژن منجر به افزایش تعداد سلول سیتوتوکسیک T شد ونشان دادند که پاسخ ایمنی تطبیقی بطورمنفی تحت تاثیر سطوح بالای این پروتئین قرار دارد.
ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه