دختر یا پسر، boy or girl
تاریخ انتشار: شنبه 17 دی 1390
پسر یا دختر؟ پیش بینی جنسیت جنین در سه ماهه اول با یک آزمایش خون ساده

  پسر یا دختر؟ پیش بینی جنسیت جنین در سه ماهه اول با یک آزمایش خون ساده

یافته های جدیدی که در مجله FASEB منتشر شده است می تواند منجر به یک آزمایش غیر تهاجمی برای تعیین جنسیت جنین در سه ماهه اول شود. محققان کره جنوبی کشف کردند که نسبت متفاوت دو آنزیم (DYS14/GAPDH) موجود در خون مادر باردارنشان دهنده پسر یا دختربودن کودک خواهد بود. این چنین آزمایشی برای اولین بارانجام شده است.
امتیاز: Article Rating
به گزارش بنیان به نقل از ScienceDaily؛ دکتر Hyun Mee Ryu از دانشگاه KwanDong سئول گفت:"به طور کلی ، تعیین جنسیت اولیه جنین توسط روشهای تهاجمی از قبیل نمونه برداری کوریونی و یا آمنیوسنتز انجام می شود. ولی ، دراین روش تهاجمی یک تا دو درصد خطرسقط جنین وجود دارد و تا هفته 11 حاملگی قابل انجام نیست. علاوه براین ، تعیین جنسیت دقیق جنین با استفاده از سونوگرافی در سه ماهه اول بدلیل عدم تشکیل کامل دستگاه تناسلی خارجی امکان پذیر نیست. بنابراین ، این می تواند نیاز به روشهای تهاجمی در زنان باردار حامل یک ناهنجاری وابسته به X کروموزومی را کاهش دهد .
در این مطالعه ، ریو و همکارانش پلاسمای مادررا از مجموع 203 زن در طول سه ماهه اول بارداری جمع آوری کردند. حضور DNA جنینی در گردش خون مادر توسط  PCR  ویژه PDE9A- U مورد تائید قرار گرفت. روش Real time-PCR نیز، به طور همزمان برای تعیین مقدار DYS14 و GAPDH در پلاسمای مادرانجام شد و نتایج توسط جنسیت کودک هنگام تولد تأیید شد.
دکتر Gerald Weissmann گفت : اگر چه قبل ازاستفاده چنین آزمونی به طور گسترده ، کارهای بیشتری باید انجام شود ، این مقاله نشان می دهد پیش بینی جنسیت یک کودک در چند هفته اول پس از لقاح ممکن است .در حال حاضر ، والدین گاهی اوقات اطلاعات غلطی در مورد جنسیت جنین خود دریافت می کنند. این آزمایش برای برطرف کردن هر گونه ابهامات مشاهداتی سونوگرافی مفید خواهد بود."
ثبت امتیاز
نظرات
دوشنبه, 19 دی,1390

نجمه رستگارمقدم

آيا در ايران هم اين آزمايش صورت مي گيرد.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------
پاسخ:برای اطلاع بیشتر با شماره 23562000 کلینیک زنان تماس بگیریید.

ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه