تاریخ انتشار: چهارشنبه 01 آبان 1392
دستیابی به موفقیت های امیدوار کننده در ترمیم مو

  دستیابی به موفقیت های امیدوار کننده در ترمیم مو

برای اولین بار یک تیم تحقیقاتی رشد موفقیت آمیز موهای انسانی از سلول های پاپیلای درمی گرفته شده از درون فولیکول های موی فرد دهنده ر ا گزارش دادند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalnewstoday،  این تیم تحقیقاتی از دانشگاه کلمبیا ادعا دارند که تکنیک آن ها موی رشد کرده جدید انسانی را تولید می کند که ساده تر از  برداشتن فولیکول های مو از یک بخش پوست سر و انتقال به بخش دیگر است.

این محققین برای تست کردن روش خود موهای رشد کرده روی پوست انسانی  را به حیوانات(موش) پیوند کردند.

درمان های پیوند موی رایج فولیکول های مو را از یک بخش سر به بخش دیگر منتقل می کنند که معمولا از پشت سر به ناحیه جلوی سر می باشد. این فرایند اگرچه می تواند موفقیت آمیز باشد اما فرایندی زمان بر است و گاها یک روز طول می کشد و در نهایت هم یک جای زخم قابل توجه به جا می گذارد.

روش جدید می تواند به صورت واقعی تعداد سلول های تولید کننده مو را افزایش دهد، در این روش تعداد سلول مویی کمی گرفته می شود و در محیط آزمایشگاهی آن را تکثیر می کنند و در نهایت این سلول ها را به سر فرد طاس یا کم مو پیوند می کنند.

محققین پیش از این می دانستند که سلول های پاپیلای درمی که درون فولیکول های مویافت می شوند، می توانند فولیکول های جدید را ایجاد کنند. هنگامی که سلول های پاپیلای درمی در محیط کشت های دو بعدی مرسوم قرار داده شدند. آن ها به سلول های پوستی پایه تبدیل شدند و توانایی تولید فولیکول های مو را از دست دادند. بنابراین به نظر می رسید برای تولید این سلول ها به میزان زیاد و به منظور ترمیم مو احتیاج به حفظ ویژگی های القایی آن ها است.

آن ها مشاهده کردند که چگونه این موها روی موش و سایر جوندگان به راحتی رشد می کنند، آنان تصور می کنند که دلیل این مطلب می تواند این باشد که زمانی که سلول های پاپیلای درمی  در محیط کشت قرار می گیرند تمایل به تجمع خودبخودی دارند که این برخلاف پاپیلای انسانی است.

آن ها عقیده دارند که مجتمع شدن این پاپیلاهای مربوط به جوندگان به دلیل این است که آن ها می خواهند نیچ خودشان را تقلید کنند که به آن ها اجازه می دهد با هم برهمکنش کنند و سیگنال هایی بفرستند که موجب می شود سلول های پوستی reprogramشوند و بتوانند فولیکول های جدید را ایجاد کنند.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه