تاریخ انتشار: شنبه 04 آبان 1392
حمایت از دانشمندان جوان از اولویت‌های بنیاد استاد یلدا است
رییس بنیاد آکادمیک جهانی پروفسور یلدا:‌

  حمایت از دانشمندان جوان از اولویت‌های بنیاد استاد یلدا است

رییس بنیاد آکادمیک جهانی پروفسور یلدا، برقراری ارتباط جهانی میان پزشکان و حمایت از دانشمندان جوان را از جمله اهداف این بنیاد عنوان کرد و گفت: قدردانی از زحمات استاد یلدا ایجاد مراکز درمانی پیشرفته در مناطق نیازمند کشور از دیگر اهدافی است که در دستور کار این آکادمی قرار دارد.
امتیاز: Article Rating
به گزارش بنیان، در مراسم گرامیداشت مقام استاد یلدا و چهارمین کنگره بین‌المللی تازه‌های دستاوردهای پژوهش در دانش پزشکی، مولکولی، سلولی و بالینی که در تالار امام مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره) برگزار شد، استاد علیرضا رنجبر، رییس این کنگره اظهار داشت: نخستین پایه فکری برای تاسیس یک بنیاد آکادمی جهانی که به نام فخر اسطوره‌یی همیشه ماندگار ایران پروفسور دکتر یلدا، استاد بلند پایه و پدر دانش بیماری‌های عفونی ایران نامگذاری شد توسط اساتید نامدار و جمعی از برجستگان حوزه پزشکی خارج از کشور نهاده شد تا علاوه بر ارتقاء دانش پزشکی قدردان زحمات این استاد بی‌بدیل باشد.
 
وی افزود: استاد یلدا همواره در طول 50 سال خدمت خود با اخلاقی شایسته و بایسته به عنوان یکی از برجسته‌ترین اساتید برای همه پزشکان ایرانی به شمار می‌رود که با برگزاری چنین برنامه‌ای درصدد سپاسگزاری از وی برآمدیم.
 
این آکادمی براساس منشور خود افزایش سطح آموزش پزشکی برقراری ارتباط جهانی میان پزشکان، حمایت از دانشمندان جوان جهانی، همچنین ایجاد مراکز درمانی پیشرفته در مناطق نیازمند کشور را در دستور کار خود دارد.
 
رییس بنیاد آکادمیک جهانی استاد یلدا با بیان این که کنگره‌ی تازه‌ترین دستاوردهای پژوهش در دانش پزشکی به میزبانی دفتر ارتباط با دانش آموختگان دانشگاه علوم پزشکی تهران و این بنیاد برگزار می‌شود، بیان داشت:‌ در این کنگره از حضور بیش از 60 استاد برجسته پزشکی داخل و خارج از کشور استفاده می‌شود که آخرین دستاوردهای پژوهشی خود را در رشته‌های مختلف از پزشکی مولکولی تا پزشکی بالینی در قالب سخنرانی‌های علمی در اختیار شرکت کنندگان قرار خواهند داد.
 
به گزارش ایسنا، وی اضافه کرد: جوایز علمی بنیاد در شش رده به پژوهشگران جوان، پزشکان فعال در زمینه‌های فرهنگی و هنری، پژوهشگران نوآور و اساتید برجسته پزشکی و پزشکانی با مسوولیت‌پذیری نسبت به اجتماع در حیطه سلامت عمومی و پزشکی به ویژه در مناطق محروم منشاء اثر بوده‌اند، اعطا می‌شود.
 
بالاترین نشان این آکادمی هم به استادان بزرگ و پیشکسوت پزشکی که با بنیان‌گذاری رشته‌های تخصصی خود سبب خدمات ریشه‌یی علمی در ایران و جهان شده‌اند اهداء خواهد شد.
 
پایان مطلب/
ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه