تاریخ انتشار: یکشنبه 05 آبان 1392
 تدوین دستورالعمل درمانی ویژه‌ بیماران آلوده به ویروس HTLV1 توسط ژاپنی‌ها
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد خبر داد:

  تدوین دستورالعمل درمانی ویژه‌ بیماران آلوده به ویروس HTLV1 توسط ژاپنی‌ها

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به شیوع بیشتر بیماری ویروسی HTLV1 در برخی کشورها چون ژاپن، در ادامه از تدوین دستورالعمل درمانی خاص برای این بیماری ویروسی توسط ژاپنی‌ها خبر داد و گفت: پیش از این از این بیماری به اشتباه به‌عنوان «ایدز خراسان» یاد می‌کردند.
امتیاز: Article Rating
به گزارش بنیان به نقل از ایسنا، دکتر رضا سعیدی با بیان این‌که تابلوی بالینی این بیماری کاملاً متفاوت از ایدز است، اظهار کرد: این بیماری ویروسی از طریق ارتباطات عادی و روزمره از قبیل هم‌اتاقی بودن، روبوسی، در کنار یکدیگر نشستن قابل انتقال نیست.
وی ادامه داد: HTLV1 از خانواده‌ی رتروویروس‌هاست و سیستم غدد لنفاوی را درگیر می‌کند، در بیماری ایدز افت سلول‌های ایمنی و در این بیماری ویروسی تکثیر بی‌رویه‌ی سلول‌ها را داریم.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان این‌که اکثر موارد(در 95 درصد موارد) بیماری بی‌علامت است، گفت: این بیماری خاص استان خراسان نیست و در دیگر کشورها از جمله ژاپن با میزان شیوع بیشتر مشاهده می‌شود.
سعیدی راه انتقال این بیماری را از طریق تماس جنسی، شیرمادر، تزریق از طریق سرنگ آلوده و مشترک، دریافت خون و فرآورده‌های خونی آلوده برشمرد و افزود: ترشحات و خون فرد آلوده حاوی این ویروس است.
وی یادآور شد: براساس آخرین گزارش آماری نیشابور با دو درصد بیشترین میزان شیوع را در استان خراسان‌رضوی دارد، هم‌اکنون نیز گروهی از پزشکان در این زمینه پژوهش و بررسی می‌کنند.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان این‌که شیوع این بیماری در خراسان‌رضوی ربطی به زائرپذیری خراسان‌رضوی ندارد، خاطرنشان کرد: به علت استفاده برخی از زائران از اماکن غیرمجاز و غیربهداشتی و شیوع شپش در این اماکن، بیماری‌های منتقله از آب و غذا و آنهایی که از طریق شپش منتقل می‌شود، افزایش پیدا می‌کند.
پایان مطلب/
 
ثبت امتیاز
نظرات
پنجشنبه, 16 بهمن,1393

Mehdi

با سلام من به این ویروس مبتلا هستم الان غدد لنفاوی گردن و فکم متورم شده و داره پشت سرم نیز شروع به تورم کردن.. چیکار کنم

یکشنبه, 27 مهر,1393

saeid

سلام من که به این ویروس مبتلا هستم کسی هم برام کاری نکرد و روزبه روز بدترهم میشم طوری که الان راه رفتن برام عذابه <br />ممنون میشم کمکم کنید <br />09154455277

ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه