تاریخ انتشار: یکشنبه 18 دی 1390
پروتئین مرتبط با نارسایی قلبی و دیابت کشف شد

  پروتئین مرتبط با نارسایی قلبی و دیابت کشف شد

بنا بریافته ای که می تواند به معالجات پیشگیرانه منجرشود محققان کشف کردند که چگونه بیماری قلبی می تواند منجر به دیابت شود.
امتیاز: Article Rating
به گزارش بنیان به نقل از HealthDay؛ محققان دانشگاه چیبا در ژاپن متوجه شدند که استرس ناشی ازنارسایی قلبی، پروتئینی به نام P53 را فعال می کند که منجر به التهاب در بافت چربی، مقاومت سیستمیک به انسولین و بدتر شدن عملکرد قلب می شود.
این مطالعه در مجله Cell Metabolism منتشر شده است.
Minamino Tohru نویسنده مطالعه گفت : "یافته های ما روشن می کند که چرا بروز نارسایی قلبی در میان بیماران دیابتی بالا است، چرا شیوع مقاومت به انسولین در بیماران مبتلا به نارسایی قلبی افزایش یافته و چرا درمان مقاومت به انسولین پیش آگهی بیماران مبتلا به نارسایی قلبی را بهبود می بخشد.
تحقیقات قبلی این نویسنده نشان داده است که ساخت p53 در قلب – ناشی از استرس یا سن – سبب پیشرفت نارسایی قلبی می شود. با توجه به تحقیقات Minamino در حالی که P53 بیشتر به عنوان سرکوب کننده تومور شناخته می شود، عامل پیری سلولی نیز است. او توضیح داد که فعال سازی دائم p53 می تواند منجر به التهاب و بیماریهای مرتبط با پیری شود.
Minamino گفت : یافتن راهی برای جلوگیری از التهاب  ناشی از فعال شدن p53، بدون به خطر انداختن توانایی مبارزه آن با پروتئین توموری می تواند منجر به درمان پیری بدون خطر ابتلا به سرطان شود.
ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه